Multimediální trh v Česku prochází transformací, a to se projevuje mimo jiné i na měnících se preferencích českých diváků. „Rok 2020 ukázal, že internetová televize už není pro české diváky pouze alternativou, ale plnohodnotným TV řešením pro 21. století. Epidemická situace totiž k IPTV přivedla i diváky, pro které je tradiční terestrické vysílání již nedostatečné. Kuki tak na konci uplynulého roku překročila milník 50 tisíc diváků. Trend navíc hovoří jasně – počet klientů IPTV služeb v Česku se jen za posledních pět let skoro zčtyřnásobil a růst očekáváme i nadále,“ komentuje Marek Bukal, zakladatel internetové televize Kuki.
Televizní vysílání diváci už dávno nesledují pouze prostřednictvím televizních obrazovek. I z toho důvodu jsou tak v dnešní době aplikace pro mobilní telefony a tablety v sekci IPTV standardem. Pro zlepšení uživatelského zážitku loni prošla výrazným redesignem aplikace Kuki pro operační systém iOS. V letošním roce pak spatřila světlo světa aplikace Kuki pro chytré hodinky Garmin, které mohou klienti využívat jako dálkové ovládání televize.
Co dalšího čeká Kuki v letošním roce? „Prioritou pro letošní rok bude především rozšíření nabídky kanálů ve vysoké kvalitě. Televize je vizuální médium, a kvalita obrazu je tak naprosto klíčová. Po skvělé odezvě na zařazení kanálu Love Nature UHD chceme navýšit i počet kanálů ve 4K rozlišení,“ vyjmenovává Vladimír Tovarňák, vedoucí prodeje Kuki.
Kuki 2020 v číslech
790
Kuki během adventu zdarma zpřístupnila všem svým klientům rekordních 790 snímků. Na své si přišli milovníci českých a slovenských klasik, romantických komedií či životopisných filmů. Vánoční kolekce filmů jsou pro Kuki již tradicí – jednalo se totiž už o 5. ročník akce. Pro velký zájem klientů byla navíc letošní nabídka filmů zdarma prodloužena až do konce února.
25 %
Během jarní vlny koronaviru trávili lidé doma nezvykle hodně času, což se projevilo mimo jiné i na tom, kolik online obsahu konzumovali. Kuki tak zaznamenala nadstandardní sledovanost, kdy se počet diváků meziročně zvýšil o 25 %. „Během jara bylo patrné, že klienti vyhledávali kromě zpravodajství především pohádky a animované pořady. Nárůst sledovanosti zaznamenaly hlavně stanice zaměřené na dětské diváky,“ říká Lukáš Pazourek, marketingový ředitel Kuki. Zvýšený zájem o IPTV služby pak byl patrný i po celý zbytek roku.
13
Rozvoj programové nabídky je pro Kuki dlouhodobou prioritou, a tak mohou diváci od loňského roku nově sledovat celkem 13 kanálů v HD kvalitě. To vůbec nejvěrnější zachycení krás naší planety, při kterém neunikne jediný detail, pak přináší program Love Nature UHD, dostupný ve 4K rozlišení. „Dvě třetiny všech kanálů v Kuki jsou nyní dostupné ve vysoké kvalitě, stejně tak naprostá většina těch sportovních. Klientům totiž chceme nabídnout to nejlepší na trhu. I to byl důvod proč jsme těm nejnáročnějším divákům nabídli ultimátní tarif Kuki extra s nejširší nabídkou programů v historii Kuki,“ říká Marek Bukal.
70
Uzavřené školy přidělaly v uplynulém roce vrásky na čele mnoha rodičům. V reakci na to Kuki okamžitě zpřístupnila sedm desítek pořadů pro nejmenší diváky, aby jim čas strávený doma namísto ve školních lavicích zpříjemnila. U dětí hráli prim především animované filmy v čele s německo-britským snímkem Příšerákovi, českými Lichožouty a kanadsko-korejskou Velkou oříškovou loupeží. Pomyslnou bramborovou medaili pak získala hraná česká pohádka Princezna a půl království