Mezinárodní hotelový řetězec Ibis přišel s originálním způsobem, jak dopřát svým hostům skutečný odpočinek od povinností každodenního života, včetně těch na sociálních sítích. Nově jim nabízí službu „Social Media Sitter“, tedy jakousi obdobu dětské chůvy s tím rozdílem, že v tomto případě jde o osobu, která se postará o hostův instagramový účet, který bude zásobovat novým obsahem.
Na webových stránkách hotelu najdeme i výstižný popis této nové služby: „Užijte si návštěvu u nás bez digitálního stresu. Náš Social Media Sitter se postará o váš instagramový profil, zatímco vy můžete prozkoumat krásy města bez starostí.“ To nás ovšem přivádí k myšlence, jestli je v dnešní době dovolená, která není podrobně zdokumentována na Instagramu, vůbec ještě opravdovou dovolenou?
Podrobnosti týkající se využívání této nové služby bohužel zatím neznáme. Alespoň pro začátek však bude k dispozici návštěvníkům hotelů Ibis v Ženevě a Curychu, kteří si tak budou moci pobyt vychutnat naplno. Podle všeho si hotel povolal na pomoc opravdové hvězdy Instagramu, se kterými službu konzultoval.

Poplatek za údržbu sociálního profilu činí přibližně dva tisíce korun a jediné, co musí hosté udělat, je předat své instagramové heslo osobě, která za ně sociální život převezme. Všechny posty vytvořené Social Media Sitterem budou označeny hashtagem #postedbysocialmediasitter.
Možná na první pohled bláznivý nápad vychází z reálných podkladů. Výsledky nedávno provedených studií indikují, že mileniálové zřídkakdy navštěvují hotelové řetězce a nemotivují je ani slevy nebo servis navíc. Při výběru místa pobytu je naopak zajímá, jak moc se bude dát z dané lokality „vytěžit“ na sociálních sítích. Třeba se tak díky nové službě hotelům povede přilákat více mladých hostů.