Instagram

Tajemství nejúspěšnějších společností
Instagram
Fotografie: Unsplash
  • Instagram je americkou sociální sítí pro sdílení fotografií a videí
  • Po roce působení měla aplikace 10 miliónů uživatelů
  • Společnost odkoupil Mark Zuckerberg za miliardu dolarů

Téma sociálních sítí jsme společně již otevřeli. V minulých dílech jsme se podívali na velké hráče, mezi které patří Twitter, Snapchat nebo třeba kontroverzní TikTok. Dnes si řekneme něco o Instagramu, který je jednoznačně nejznámějším a nejpopulárnějším místem ke sdílení fotek. Instagram, který v roce 2012 odkoupil Facebook za miliardu dolarů, má dnes miliardu aktivních uživatelů měsíčně. Pokud vás zajímá, co stojí za jeho úspěchem, čtěte dál.

Od alkoholu až k nejpopulárnější aplikaci pro sdílení fotografií

Příběh Instagramu začíná tvorbou aplikace Burbn, která byla určena převážně milovníkům bourbonu a whiskey. Projekt Kevina Systroma a Mika Kriegera ale bohužel moc úspěchů nesklidil. Aplikace nabízela mnoho funkcí a byla pro uživatele příliš komplikovaná. Kevin s Mikem se po čase rozhodli, že se zaměří jen na jednu funkci, a to sdílení a nahrávání fotografií. A tak se z Burbnu stal Instagram. Po osmi týdnech vývoje byla v říjnu roku 2010 aplikace spuštěna. První verze byla dostupná jen pro držitele iPhonu. Instagram si získal tak velkou popularitu, že se o dva měsíce později pyšnil miliónem uživatelů.

Vývoj Instagramu

Hned v lednu roku 2011 Instagram zavedl hashtagy, pomocí kterých jdou dohledat různé trendy nebo zájmové skupiny. O měsíc později získal investici ve výši 7 milionů dolarů, což jeho valuaci posunulo na 25 milionů dolarů. V roce 2012 se aplikace dostala i do obchodu Google Play. Tento rok je pro Instagram významný také proto, že Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, společnost za miliardu dolarů koupil a v létě aplikaci používalo už 80 miliónů uživatelů. V roce 2013 přišel Instagram s funkcí Direct, kterou reagoval na konkurenční Snapchat. Direct funguje prakticky jako chat v Messengeru. Uživatelé díky němu mohou přímo komunikovat se svými kamarády a posílat jim fotky nebo videa. V témže roce se ve feedu objevily také první reklamy.

O rok později měl 300 miliónů aktivních uživatelů, v roce 2016 se jejich počet vyšplhal na dvojnásobek a lidí neustále přibývá. V dnešní době má tuto aplikaci staženou opravdu téměř každý.

Funkce

Instagram je nyní platformou s mnoha funkcemi. Kromě klasických fotek/videí, které mohou uživatelé sdílet na svůj profil, aplikace disponuje také populárními Stories. Ty jsou časově omezené, a to na 24 hodin. Celý koncept Instagram odkoukal od Snapchatu a hlavní myšlenka zůstává stejná. Jde o zachycení daného momentu a o okamžité sdílení.

Instagram Stories

V roce 2020 Instagram spustil funkci s „tiktokovým“ formátem – Reels. Jedná se o krátká videa (většinou v rozmezí 15 až 30 vteřin), která na rozdíl od Stories, nemizí. Tato videa mohou uživatelé upravit různými filtry, sestříhat je a doplnit hudbou. Tím ale s videoobsahem nekončíme. Na Instagram jdou totiž nahrát i hodinová vertikální videa. To umožňuje funkce IGTV, kterou bychom mohli připodobnit k YouTube.

Direct a reklamy jsem zmínila už výše, v aplikaci však lze i nakupovat. Nyní má Instagram prakticky každá značka, kavárna nebo restaurace a mnoho firem nebo jednotlivců přes Instagram produkty přímo prodává.

Kevin Systrom, spoluzakladatel Instagramu

Kevin Systrom se po úspěšném dokončení studia na Stanfordu začal učit programovat. Protože pracoval v Googlu jako produktový manažer, na tento nový koníček si našel čas jen po nocích a o víkendech. Programování bylo ale klíčové a později vedlo k vytvoření první verze aplikace Burbn.

Kevin Systrom
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze