Doom je hra, která má v historii tohoto oboru své nezpochybnitelné a výsadní místo. Není tedy divu, že i po skoro třiceti letech od uvedení stále inspiruje lidi k překonávání možností. Obvykle to vypadá tak, že se znalci výpočetní techniky předhánějí v bizarnosti zařízení, na kterém lze tuto hru spustit.
Neurovědec Viktor Tóth šel ještě dál a tentokrát se nesoustředil na zařízení, ale na hráče. Lidi vystřídala zvířata, konkrétně laboratorní krysy, které vědec pojmenoval Carmack, Romero a Tom, což jsou zakladatelé ID softu, tedy společnosti, která stvořila Doom.
Pro ovládání pohybu slouží polystyrenová koule, po níž hlodavci upevnění v popruhu běhají. Jejich pohyb se pak soustavou čidel přenáší na pohyb na obrazovce. Jedná se o podobný systém jako u původních počítačových myší s kuličkou. Aby krysa pochopila, co se po ní chce, dostávala za splnění úkolu pamlsek v podobě sladké vody.
Podobně se ovládá i střelba. Pro její aktivaci slouží gesto, které krysy často dělají, a to spojení předních tlapek. Výsledkem je pak video, kdy hlodavec proběhne koridorem a během toho střelí nepřítele, který mu stojí v cestě – skoro jako profesionální hráč.