16. února se na streamovací platformě Max začala vysílat třetí řada populárního seriálu Bílý lotos. Tato fiktivní síť hotelů je dovolenkovým útočištěm pro vyšší třídu zahraničních turistů, u kterých rekreace na exotickém místě nepřinese ani tak úlevu, jako spíš akceleraci jejich problémů a nutnost vyrovnat se se svými vnitřními démony.
Tomuto seriálu se povedlo nejen získat si kritiku a diváky, ale také ovlivnit svět, ve kterém žijeme, konkrétně cestovní ruch. Zvýšení zájmu o cestování na Havaj hlásily tamní podniky už po první řadě. Hotel Four Seasons Resort Maui ve Wailea na Havaji, uvedl, že meziročně zaznamenal 425% nárůst návštěvnosti webových stránek a 386% nárůst kontroly dostupnosti. Sicilský hotel Four Seasons San Domenico Palace v sicilské Taormině, kde se natáčela druhá série, byl po svém znovuotevření po šest měsíců obsazen a stále láká hosty, kteří chtějí okusit životní styl Bílého lotosu.
A co se třetí řady týče, ta ještě ani nedorazila na naše obrazovky a už je vidět její dopad. Rezervační platformy hlásí okamžitý nárůst vyhledávání a letecké společnosti včetně Finnair přidávají další týdenní lety na Phuket. Portál Hotels.com zaznamenal 40% nárůst zájmu o rezervace hotelu Four Seasons Resort Koh Samui, který je jedním z míst natáčení.
Tento efekt je známý už delší dobu. Turismus Nového Zélandu už dlouho žije z toho, že se zde natáčel Pán prstenů, Paříž je v obležení turistů vždy, když se zde natočí populární film nebo seriál, v poslední době například Emily in Paris. Jak podotýká BBC, výzkum ukázal, že přibližně každý pátý člověk přijíždí do Británie kvůli něčemu, co viděl v televizi. Nejnovější průzkum Visit Britain ukazuje, že devět z deseti návštěvníků Spojeného království je ovlivněno tím, co viděli ve filmu nebo v televizi. Tento efekt se prohloubil s nástupem streamovacích platforem, protože tzv. „binge“ sledování celých sérií najednou má na diváky větší dopad.
Zároveň má tento fenomén svou odvrácenou stránku, která je označována jako „overturismus“. Vzhledem k tomu, že filmy natáčené v Thajsku v minulosti způsobily prudký nárůst turistického ruchu, například kvůli mimořádné popularitě filmu The Beach s Leonardem Di Capriem v hlavní roli byla uzavřena zátoka Maya Bay, je poněkud překvapivé, že Thajsko nemá žádný plán, jak zmírnit případný nárůst turistického ruchu v důsledku této show.