Blue Origin oznámil, že stávající těžký nosič New Glenn projde výraznou modernizací a zároveň vznikne jeho nová super-těžká varianta označená jako New Glenn 9×4. Cílem je zvýšit nosnost, spolehlivost i tempo startů, a poskytnout zákazníkům více možností pro mise od nízké oběžné dráhy až po Měsíc a hluboký vesmír.
Blue Origin postupně zavede několik klíčových vylepšení, která se objeví už od mise NG-3 plánované na začátek příštího roku. Největší proměnou projde pohonný systém obou stupňů. Sedm motorů BE-4 na prvním stupni navýší celkový tah ze 3,9 na 4,5 milionu liber (zhruba z 17 200 na 19 900 kN). Druhá fáze pak dostane silnější dvojici motorů BE-3U, jejichž tah poroste z 320 000 na 400 000 liber.
Kromě motorů přibudou také znovupoužitelný aerodynamický kryt či výkonnější a znovupoužitelný tepelný štít, který urychlí přípravu prvního stupně na další let.
Nový obr: New Glenn 9×4
Největší novinkou ale je nová super-těžké verze rakety New Glenn označená 9×4. Čísla přitom odkazují na konfiguraci motorů – devět BE-4 na prvním stupni a čtyři BE-3U na stupni druhém. Tato verze se jednoznačně zařadí mezi nejvýkonnější rakety současnosti, když dokáže vynést:
- 70+ tun na nízkou oběžnou dráhu (LEO),
- přes 14 tun přímo na geostacionární dráhu,
- přes 20 tun na translunární injekci (TLI).
Novinkou je také masivní 8,7metrový aerodynamický kryt, který překonává nejen standardní řešení použité u New Glennu (7 m), ale i současné špičky na trhu a konkurenci, jako je například Falcon Heavy od SpaceX (5,2 m).
Jak dodává space.com, Blue Origin zatím sice neuvedla přesný harmonogram vývoje verze 9×4, ale potvrdila, že nebude nahrazovat původní New Glenn 7×2. Oba modely budou fungovat vedle sebe, aby pokryly širší spektrum misí.

