V ovládání elektronických zařízení se prosazuje trend, kdy výrobci upouštějí od mechanických ovladačů a nahrazují je dotykovými displeji. V podstatě tak lze popsat skoro celé odvětví zabývající se mobilními telefony, ale s tímto jevem se setkáme na mnoha místech. Kupříkladu u automobilů je takové rozhodnutí dvousečná zbraň: hledání na mapě nebo práce s multimédii může být lepší, ale když se výrobce rozhodne prostřednictvím dotykového displeje obsluhovat i základní funkce jako například ovládání topení, nemusí to být úplně ten nejlepší nápad, ale to je spíše k diskuzi pro kolegy z fDrive.cz.
Dotykové displeje se však prosazují na místech, kde byste to nečekali. Americké ozbrojené složky s oblibou používají vynálezy jako ze sci-fi filmů, a tak došlo i na relativně běžné dotykové displeje, které sloužily k ovládání lodi USS McCain. Ta se v srpnu roku 2017 srazila s ropným tankerem. Při incidentu zemřelo 10 námořníků a dalších 58 bylo zraněno.
Server news.usni.org cituje zprávu Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB), který z nehody viní americké námořníky, kteří v kritické chvíli nebyli schopni ovládat plavidlo náležitým způsobem, a zabránit tak srážce. Odpovědný důstojník si myslel, že kontroluje motory celé lodi, ale ovládal pouze jednu polovinu.

Další šetření odhalilo, že posádka nebyla náležitě vycvičena na nový způsob ovládání, který se fundamentálně lišil od toho starého. A zatímco dříve by rozdílné nastavení u obou motorů bylo patrné hned na první pohled díky rozdílné poloze pákových ovladačů, zde se kritická informace ztratila ve změti dat na dotykové obrazovce.
Odezva na sebe nenechala dlouho čekat a loď se v rámci rekonstrukce vrací k mechanickým ovladačům. Zdá se, že zdravý rozum zvítězil, ale cena za to byla příliš vysoká.