Téma kvality potravin a jejich původu bývá častým tématem, a to nejenom v poslední době. Francouzský řetězec supermarketů Carrefour přemýšlel, jak by mohl svým zákazníkům zprostředkovat co nejvíce informací o potravinách, které nabízí. Jako první přišlo na řadu mléko. Pokud si někdy při vychutnávání sklenice pokládáte otázky, jako odkud byla kráva, která ho nadojila, pak vám postačí vyfotit QR kód na obalu. Aplikace v telefonu vám pak ukáže, kde kráva žila a co jedla, v kolik hodin bylo mléko nadojeno a jak bylo dále zpracováváno a převáženo až do okamžiku, kdy se dostalo na pult obchodu.
Celé to běží na systému od IBM pojmenovaném IBM Food Trust. Ten využívá „blockchain-as-a-service“, který je založen na stejných základech jako kryptoměna Ethereum. Základní myšlenka spočívá ve vytvoření neměnné a všemi sdílené databáze, která bude zaznamenávat produkční řetězec potravin. Zákazníci tak dostanou jednoznačné informace, které požadují. Tratit na tom nebude ani obchod, protože podrobnější informace mu pomohou například s efektivnějším zásobováním nebo s dodržováním místních předpisů.