Nové Wi-Fi routery instalované do vlaků budou využívat všechny veřejné datové frekvence od 700 po 2600 MHz a všechny dostupné sítě, tzv. bonding. To znamená, že palubní Wi-Fi ve vlaku bude komunikovat vždy se základovou stanicí toho operátora, který v místě jízdy nabídne nejkvalitnější mobilní datový signál. Technologie bude schopná využívat i sítě v 5G úrovni. Kromě České republiky bude Wi-Fi připravena pro provoz také v Rakousku, na Slovensku, v Maďarsku a v Německu.
Výměna Wi-Fi technologie se uskuteční na celkem 195 vozidlech, z toho se jedná o 131 rychlíkových vozů, 3 řídicí vozy a 12 patrových vozů Pražské integrované dopravy a o 49 vozů v 7 jednotkách railjet. Mezi rychlíkovými vozy se jedná o řady Apee, Bdmpee, Ampz, Bhmpz, Bdmpz a Bmz241 a 245. Jsou to moderní a komfortní vozy pro maximální rychlost 160 nebo 200 km/h, které České dráhy nasazují především na vlaky EuroCity a InterCity Berliner, Metropolitan, Jižní expres, Západní expres, Bavorský expres a dále na rychlíky Berounka nebo Slovácký expres.
„Vážíme si toho, že se můžeme podílet na vylepšení funkčnosti Wi-Fi sítí ve vlacích Českých drah. Nově instalovaná zařízení podporují sítě nové generace a budou schopna dlouho držet krok s dobou. Například maximální rychlost připojení nových routerů až 5,5 Gbps vysoce přesahuje momentální možnosti pozemní infrastruktury, takže nehrozí, že by routery rychle zastaraly. K cestujícím se bude internet šířit na frekvencích 2,4 i 5 GHz skrze standard Wi-Fi 5 s možností budoucího vylepšení na Wi-Fi 6,“ říká Jan Hobza, předseda představenstva společnosti ČD - Telematika.