V posledních měsících začal Google vést otevřenou válku s těmi, kdo ve svých prohlížečích blokují reklamu. Googlu to vadí zejména na YouTube, které je na provoz nejnáročnější. Poselství je jasné: zaplaťte si za Premium, nebo přispívejte na provoz alespoň sledováním reklamních sdělení. Paradoxní je, že u reklam, ze kterých Google nic nemá, naopak takové chování podporuje.
I've been building an XR app for a real-world ad blocker using Snap @Spectacles. It uses Gemini to detect and block ads in the environment.
— Stijn Spanhove (@stspanho) June 19, 2025
It’s still early and experimental, but it’s exciting to imagine a future where you control the physical content you see. pic.twitter.com/ySkFfF6rxS
Belgický softwarový inženýr Stijn Spanhove nedávno vyvinul důmyslnou aplikaci pro rozšířenou realitu (AR), která slouží k identifikaci a blokování reklam v reálném životě, včetně billboardů a značek výrobků. Pro představu, aplikace funguje na brýlích pro rozšířenou realitu páté generace od Snapu a využívá umělou inteligenci Gemini od Googlu k identifikaci a blokování reklamních billboardů a značek v reálném světě. Jak ukazuje video výše, chytré brýle po spuštění aplikace a blokují reklamy na billboardech, v novinách a na plakátech.