HomePod je příliš drahý, prozatím se vydrápal jen na 6% podíl na trhu

HomePod je příliš drahý, prozatím se vydrápal jen na 6% podíl na trhu
  • První chytrý reproduktor Applu se prodává za 349 dolarů
  • Na americkém trhu prozatím drží pouze 6% podíl
  • Dominantním hráčem je jednoznačně Amazon

Segment chytrých reproduktorů by měl postupně zažívat velký rozmach. Do rozjíždějícího se vlaku se rozhodl včas nastoupit také Apple se svým produktem HomePod. Jak je bohužel u Applu zvykem, nasadil značně vysokou cenu. Na americkém trhu se HomePod nabízí za 349 dolarů, což je v přepočtu 9 tisíc korun s daní, a to není vyloženě málo. Dle současných výzkumů má být cena dokonce primárním důvodem nevelkého úspěchu.

V současné době se na americkém trhu prodaly přibližně 3 milióny kusů Apple HomePodu, což stačí na 6% tržní podíl. Neotřesitelnou pozici jedničky mezi chytrými reproduktory drží Amazon se 70% podílem. Se značným odstupem je pak druhý Google s 24% podílem. Podíl Applu by se však v blízké budoucnosti mohl přeci jen zvýšit. Spekuluje se, že chystá levnější alternativu s cenou kolem pouhých 150 dolarů, cože jsou asi 4 tisíce korun s daní.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze