Nejnovější předpověď agentury Canalys se týká chytrých reproduktorů. Dle jejich odhadu bude tento segment strmě růst, a to minimálně do roku 2022, kdy se počet používaných reproduktorů zvýší 6× ve srovnání se současným stavem. Zcela dominantní postavení na trhu si udrží Google s Amazonem.
Na konci letošního roku se by mělo dojít k překonání hranice 100 miliónů používaných reproduktorů, což je dvojnásobek oproti konci roku 2017. O další dva roky později již Canalys očekává 225 miliónů chytrých reproduktorů mezi uživateli. Po celá léta prý bude trhu dominovat Amazon, který má v současné době 50% podíl. Postupem času však o nadvládu přijde a v roce 2022 by jeho podíl měl činit 34 %. Díky tomu jej dostihne aktuálně druhý Google, kterému se podaří zvýšit svůj podíl z dosavadních 30 na 34 %.
Třetí příčku si udrží americký Apple, který však vedoucí duo nijak zvlášť neohrozí. Ze současného 4% podílu se Apple v roce 2022 vyšvihne na 10 %. Canalys již žádné další konkrétní výrobce nezmiňuje a řadí je do kategorie „ostatní“. Kartami by ale přeci jen mohla zamíchat společnost Sonos, která například již spolupracuje se známým řetězcem IKEA.
Další proměnnou může být čínský trh, který boom chytrých reproduktorů teprve pocítí. Právě ten je klíčový pro Apple, stejně tak pro Google a Amazon. Trojlístek totiž bude čelit silné čínské konkurenci, které se na domácím trhu obvykle daří. Ke konci roku 2017 se trh v USA mohl pyšnit 73% podílem na prodeji chytrých reproduktorů, zatímco čínský trh držel jen 3% podíl. Již na sklonku letošního roku má však čínský trh z koláče ukousnout 10% podíl, zatímco ten americký poklesne na 64 %. Potenciál čínského trhu dokresluje fakt, že výrobci cílí na 450 miliónů domácností, což je trojnásobek ve srovnání s USA.