Po dlouhých 70 letech IKEA končí s vydáváním katalogu. Toto rozhodnutí přichází v době, kdy počet čtenářů klasického papírového katalogu klesá a společnost se stává více digitální. Firma se snažila dlouhou dobu odolávat online prostředí, ale pandemie ji donutila postoj změnit. IKEA uvádí, že tržby z nakupování online v loňském roce celosvětově vzrostly o 45 %. Web ikea.com zaznamenal 4 miliardy návštěv, jak informuje The Verge.
Over the last 70 years of catalogs, we’ve seen a lot of firsts together. While it is time to say goodbye to the catalog, we're excited to embark on our next journey filled with new firsts.
— IKEA USA (@IKEAUSA) December 7, 2020
Read the full update here: https://t.co/J7bQnMS2mH pic.twitter.com/RnTp3bPilo
Když v roce 2016 byla společnost na svém vrcholu, distribuovala 200 miliónů katalogů ve 32 jazycích. Dokument BBC ukázal, že katalog IKEA byl nejrozsáhlejší publikace na světě s více výtisky, než měla bible nebo korán. První katalog IKEA sestavil zakladatel značky – Ingvar Kamprad – v roce 1951.
„Již 70 let je katalog jedním z našich ikonických produktů, který inspiroval miliardy lidí po celém světě. Konzumní svět se změnil a IKEA již zvyšuje digitální investice, zatímco zájem o katalog se snížil,“ řekl Konrad Grüss, výkonný ředitel Inter IKEA Systems BV.
IKEA katalog připomene knihou, kterou vydá na podzim příštího roku.