Pro Košík začíná zcela nová etapa. Zaměří se i na domácnosti, které mají s online supermarkety zatím velice malou zkušenost, ale mohly by již brzy objednávat potraviny až domů pravidelně. Chce je přesvědčit perfektní nabídkou, která se neodmítá: širokým sortimentem a cenami potravin, které jsou hlídané a dorovnávané na denní bázi, nejvýhodnější dopravou s doručením prvního nákupu bezplatně, rychlostí, ale také překvapivým pohodlím.
Celkové pokrytí Košíku se v prvním čtvrtletí zvýšilo skokově: přibyly nové regiony jako například Karlovarsko – kromě samotných Karlových Varů se Košík vypraví třeba do Chebu, Sokolova a desítek okolních obcí. V oblastech, kam již Košík nákupy rozvážel, se navíc zvýšila velikost pokrývané oblasti v průměru na dvojnásobek. Na Košíku si díky tomu plnohodnotný nákup s čerstvým i trvanlivým zbožím nebo potřebami pro domácnost nově objedná rekordních 6 milionů Čechů.
Nadstandard ve standardu pro všechny
Všem zákazníkům Košík přinese nový standard služby bez rozdílu. Tedy rychlost doručení, na jakou jsou zvyklí například obyvatelé hlavního města: nákupy totiž přiveze už 180 minut od objednání a v mnoha případech bude nejrychlejší službou v regionu. Za dopravu si navíc zákazníci nepřiplatí. Běžné nákupy v hodnotě nad 1 200 korun budou doručeny zdarma, u menších nákupů pak cena bude cena dopravy startovat na 29 korunách – v případě regionů tedy nejníže na trhu. A impozantní bude také „otevírací doba“: nákupy Košík přiveze již od 7 hodin ráno, poslední objednávky doručí kolem 22 hodiny.
Nízké ceny srovnávané na denní bázi. V případě nespokojenosti kompenzace obratem
Právě cenová strategie je pro Košík zásadním elementem pro úspěch v regionech. Pracuje tedy na tom, aby byl nákup v průměrném nákupním koši srovnatelný anebo levnější než v online i běžném supermarketu. Na denní bázi nyní kontroluje a upravuje ceny více než 6 000 cen svých položek. Nejnižší ceny pravidelně nakupovaných potravin pak dorovnává podle svého monitoru cen nejen online supermarketů. Každou středu navíc představuje vlastní akční nabídku, tak jak jsou zákazníci zvyklí z kamenných obchodů.
V šíři a kvalitě sortimentu se může Košík opřít o strategického partnera v podobě společnosti Makro ČR, která mu pro regionální expanzi poskytuje zázemí ve všech svých regionálních prodejnách. Zaměstnanci Košíku se mohou volně pohybovat po prodejně a mít k dispozici kompletní čerstvý i trvanlivý sortiment. Příprava nákupu je tak stejná, jako kdyby zákazník nakupoval sám. Což je pro ty, co nemají s online supermarkety zkušenost, další silný argument.
„Zejména v dnešní době je cenově výhodný nákup naprostým základem. Proto jsme společně zapracovali na nabídce a cenách, abychom mohli s čistým svědomím říct, že jsme v cenách srovnatelní a často u základních sledovaných položek levnější než supermarkety a pochopitelně i lokální samoobsluhy nebo večerky,“ vysvětluje Ivan Utěšil. „Naše nabídka produktů je zároveň čtyřikrát větší než v běžném lokálním supermarketu a kromě cenově výhodných položek budeme nadále vozit i superčerstvé nebo prémiové zboží. A také potraviny, které se obtížně shání – třeba vegetariánské nebo bezlepkové.“
A samozřejmostí bude i férový přístup Košíku, který stojí na důvěře v zákazníky. Nejen ti, kteří budou potraviny online nakupovat poprvé, ocení například možnost okamžité reklamace zboží v případě nespokojenosti. Za každou reklamovanou položku bude Košík ihned vracet kredity, které je možné využít jako slevu v rámci dalšího nákupu.
Expanze Košíku na venkov má navíc další rovinu. Jedním z jeho cílů je totiž zastavit klesající dostupnost lokálních prodejen. Na nich jsou závislí především obyvatelé, pro které je složité jezdit pro nákupy autem. Tedy například matky na mateřské nebo rodiče s malými dětmi, senioři anebo hendikepovaní. Zejména poslední dvě jmenované skupiny jsou bez místní samoobsluhy nebo supermarketu často odkázáni na pomoc zvenčí.
Košík proto přichází do regionů s novým standardem. Rodičům malých dětí, seniorům a držitelům průkazů ZTP bude vozit v konkrétní časy i malé nákupy od 600 korun zcela zdarma. Navíc jim přinese ještě řadu dalších výhod: maminkám a tátům udělají radost zvýhodněné ceny plen nebo dětské výživy a až 5% cashback z každého nákupu, seniorům zase možnost nakupovat základní potraviny, jejichž cena je Košíkem dotovaná.
A aby byla odstraněna technologická bariéra, všichni dříve narození objednají nákup i v případě, kdy nemají možnost využívat pravidelně počítač – tedy s asistentem na telefonu. Garantem této služby je dlouhodobě Konto Bariéry se svým programem Senzační senior, který se snaží o zapojení dříve narozených do aktivního života. Nákupy mohou svým rodičům nebo prarodičům objednávat také jejich rodinní příslušníci.
Dobrý soused
Podle Utěšila je nová expanze jen začátek. Dostupnost služby by se měla ještě zvyšovat a ve výhledu by Košík chtěl dovézt čerstvé potraviny na jakoukoli adresu v Česku. Rozšiřovat chce postupně i lokální sortiment, zapojovat bude nadále místní obchodníky, farmáře a výrobce. Účastnit se chce také regionálního života a být v kontaktu s místními komunitami.
„Jednoduše chceme být dobrým sousedem. Vědět, co naši zákazníci v regionu potřebují a co je trápí. A podle toho postupně měnit propozici našeho sortimentu i služby jako takové,“ zmiňuje Ivan Utěšil. „Přestože sloužíme domácnostem po celé republice, naší ambicí je, aby nás lidé vždy vnímali hlavně jako svoji lokální značku. Čeká nás dlouhá, ale velice příjemná cesta.“