V roce 2022 Skip Pay pravidelně používalo více než 130 tisíc Čechů – tedy o třetinu více než loni. Celkový počet registrovaných klientů pak přesáhl 420 tisíc. Dohromady meziročně realizovali téměř čtyřnásobek transakcí – tedy odložených plateb, převodů, výběrů nebo investic. Celková hodnota transakcí realizovaných se Skip Pay poprvé přesáhla jednu miliardu, což je přes 340 % loňských objemů.
Výrazný nárůst počtu transakcí i jejich objemu je o to hodnotnější, že přišel v roce, kdy se celá e-commerce potýkala s historicky prvním meziročním propadem – a to rovnou celých 10 %. Podle Richarda Kotrlíka, CEO Skip Pay, službě výrazně pomohla snaha e-shopů nepřijít o zákazníky a zvýšit s pomocí odložených plateb míru dokončených nákupů. Motivace však rostla i u domácností, které začaly chytřeji hospodařit s penězi a každodenními náklady.
„Do jisté míry se dá říci, že našim službám pomohla nepříznivá situace naopak ještě víc vyniknout,“ zmiňuje Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Podobně jako v koronavirových letech jsme se opět přesvědčili, že jakmile se v rámci e-commerce objeví turbulence, odložená platba většinou dokáže najít odpověď. Platilo to i tentokrát. Směrem k zákazníkům jsme dokázali zhodnotit naši dlouhodobou propozici: tedy to, že jsme partner pro jejich jednoduché a férové nákupy, který je chrání před většinou běžných rizik.“
Ze Skip Pay se definitivně stal hlavní nástroj ke každodennímu placení
To ostatně potvrzuje také jedna z důležitých změn, která se mezi novými i stávajícími zákazníky Skip Pay odehrála. Skoro 60 % klientů začalo Skip Pay využívat pravidelně jako hlavní platební metodu. Tedy nejen k nákupům spotřebního zboží, ale také k úhradě služeb, platbám nájmu nebo energií nebo dalších pravidelných výdajů. A i díky možnosti zdarma využívat virtuální kartu nebo vybírat bez poplatku v bankomatech v Česku i zahraničí se ze Skip Pay loni stal důležitý společník i pro dovolené a cestování.
„Vloni jsme se definitivně posunuli z roviny poskytovatele odložených plateb do role nástroje, který celkově pomáhá domácnostem s hospodařením. A většina nových klientů nás již takto vnímá. Tedy jako službu, se kterou chtějí pokrýt v podstatě všechny běžné platby a svůj hlavní bankovní účet si nechat jen na ty specifické,“ vysvětluje Richard Kotrlík. Zásadní posun za hlavního investora, banku ČSOB, potvrzuje i Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, inovace a operations. „Dlouhodobě se snažíme přinést odpovědi na všechny potřeby našich klientů. A díky Skip Pay se nám podařilo úspěšně rozvíjet koncept chytrého placení, který přinesl jednoduché, komfortní a bezpečné řešení každodenních transakcí – ať už je to nákup nových tenisek, platba za víkendový hotel nebo úhrada telefonu. A také cestu, která je maximálně férová vůči zákazníkovi, například díky možnosti nabídnout jako bezplatný benefit k nákupům pojištění a prodlouženou záruku přes ČSOB Pojišťovnu,“ uvádí Michaela Bauer. „Přes platby Skip Pay jsme navíc výrazně podpořili obchodníky. Především v e-commerce jim totiž umožňujeme dosáhnout na skvěle hodnocenou zákaznickou zkušenost v tom nejkritičtějším kroku, kterým platba bezesporu je.“
E-shopům Skip Pay ušetřil stovky tisíc korun a přivedl nové zákazníky
Důležité inovace Skip Pay v loňském roce přinesl také pro své byznysové partnery. Jejich počet především díky spolupráci s e-shopovými platformami a platebními bránami loni vzrostl o 45 % na více než 13 tisíc. Pomocí odložené platby Skip Pay tak mohou zákazníci nakupovat na většině velkých e-shopů. Zásadní inovací bylo rozšíření nabídky platebních možností o Nákup na Třetinu: tedy platbu za zboží ve třech po sobě jdoucích splátkách bez jakéhokoli navýšení. Ten ocení především obchodníci s dražším zbožím, za které zákazníci nebudou muset platit najednou – tedy sportovní výbavou, elektronikou, bílou technikou nebo třeba nábytkem. Pilotní provoz jasně ukázal, že takzvané rozložené platby mají šanci násobně zvedat míru dokončení nákupu a také přilákat nové zákazníky. Pro své e-shopy ho jako první nabídla platební brána Comgate a platformy Shoptet, Retailys nebo eBrána.
Obchodníkům s vysokým podílem vratek zase Skip Pay přinesl jednoduchý systém pro vracení nevhodně zvoleného zboží. Čas nutný k realizaci vratky se tak snížil na pouhou čtvrtinu, zároveň se mu díky synergii s logistickými partnery dařilo šetřit asi 75 % nákladů, které by musely e-shopy v obvyklých situacích platit. Za půl roku spolupráce se takto e-shopům podařilo ušetřit stovky tisíc korun.
Letos chce Skip Pay dále růst, prémiové služby bude nadále nabízet všem zákazníkům
A v růstu chce Skip Pay pokračovat i letos, a to jak v objemu transakcí, tak i v počtu klientů, kteří se na Skip Pay spoléhají. Spolehlivým klientům například plánuje zvýšit limity u účtů Plus až na dvojnásobek – tedy na 100 tisíc korun.
„Ve Skip Pay jsme přesvědčeni, že s ohledem na to, co zákazníkům odložené platby nabízí, se budeme za několik let divit, že jsme při nakupování on-line kdy platili jinak. V budoucnu již nebude běžné, že by zákazníci na e-shopu zaplatili a čekali, co se bude dít. Budou chtít platit až v momentě, kdy si zboží v klidu prohlédnou a ujistí se, že jsou s ním spokojení. A naše unikátní výhody, kterými ve Skip Pay zdarma obohacujeme, chceme rozšířit na všechny platby, nejen ty on-linové,“ zakončuje Richard Kotrlík.