Jak jsme již psali, v rámci veletrhu CES se angažovala také společnost LG. Ta představila i trojici robotů pro komerční účely. Namísto domácích pomocníků se bude jednat o pomocníky pro větší skupinu lidí, a to v obchodech, na letištích nebo hotelech. Jedná se jmenovitě o Serving Robot pro obsluhu zákazníků, Porter Robot pro servírování jídla a Shopping Cart Robot, který najde uplatnění právě v supermarketech. Ač se může zdát, že LG jen tak zkouší, co zaujme, blížící se ZOH v jihokorejském Pchjongčchangu nám mohou napovědět, co má LG v plánu. Pro roboty může jít o zajímavou zatěžkávající zkoušku a pokud uspějí, mohou zaujmout mnoho dalších subjektů.
Nyní si můžeme fungování jednotlivých robotů více rozebrat. Serving Robot bude mít za úkol co nejefektivněji a nejrychleji obsloužit zákazníka, a to podáním jídla nebo pití. Své uplatnění najde v letištních salóncích nebo v hotelových loby. K servírování mu pomůže výsuvný pultík. Jakmile je donáška potvrzena, vrátí se robot zpět na své výchozí místo a pokračuje v roznášce.
Porter Robot má ambice nahradit klasické služby portýrů, své uplatnění tedy najde v hotelech po celém světě. Jak už název napovídá, měl by pomoci se zavazadly hotelových hostů. Výhodou je, že málokdy bude odmlouvat, navíc bude konstantně rychlý. Robot se dále postará o expresní check-in a check-out, problém mu nebude dělat ani přijetí platby za ubytování, případně upokojení hlučných návštěvníků.
Shopping Cart Robot bude zjednodušeně řešeno fungovat jako informační středisko nákupního centra. Zákazník si může zkontrolovat cenu produktu, robot navíc pomůže s orientací v prodejně, pokud bude zákazník hledat něco konkrétního.
Bohužel, LG má ještě poměrně dost práce před sebou, v rámci tiskové konference ne vždy vše fungovalo jak by mělo. Roboti zkrátka potřebují doladit. Ač se v rámci prezentace snažilo LG naznačit, že budou roboti vždy spolehlivější než lidé, prvotní ukázky mohou všechny zaměstnance hotelů, supermarketů a dalších míst uklidnit – čas na jejich nahrazení ještě nenastal.
Navíc je docela pravděpodobné, že se roboti pro komerční účely nedostanou do běžného prodeje, ale budou sloužit jakožto zajímavost a ukázka toho, co jihokorejská společnost umí vyrobit. Pokud by se funkčnost přeci jen vylepšila, může LG snadno stavět na již hotových produktech, což jistě není k zahození.