Udržitelnost je pro zákazníky stále důležitější, a proto v souladu s heslem „Na cestě k lepšímu zítřku“ vyvíjí Lidl řadu aktivit. V této souvislosti se zabývá také ochranou klimatu. Rozšíření privátních značek o klimaticky neutrální výrobky umožňuje zákazníkům přispívat k ochraně klimatu přímo při nákupu.
„Díky tomu, že je produkt klimaticky neutrální, se mohou zákazníci vědomě rozhodnout pro alternativy konvenčních produktů, které jsou šetrnější ke klimatu. Tím v důsledku pozitivně ovlivňují např. biologickou rozmanitost a ochranu zdrojů,“ zdůrazňuje Michal Farník, jednatel pro oblast nákupu.
Rozšiřujeme sortiment o další udržitelný výrobek! Tím je Fairtrade čokoláda Way To Go, která je vyrobena z udržitelně pěstovaného kakaa z africké Ghany. Díky prodejům získají pěstitelé k minimální fairtradové ceně a příplatku i prémii, která podporuje místní zemědělské projekty. pic.twitter.com/fSUanGbXMr
— Lidl ČR (@lidlcz) April 6, 2021
Mezi klimaneutrální patří produkty privátní značky Vemondo (například veganské jogurty, quinoové chipsy či veganské mleté) a vybrané produkty spotřebního zboží, jako je dětské oblečení nebo kosmetika (například řada Nature´s Best značky Cien). U všech těchto produktů Lidl kompenzuje emise vznikající při pěstování, výrobě, přepravě a likvidaci obalů. Vedle toho Lidl podporuje certifikované projekty na ochranu klimatu, které mají pozitivní nejen environmentální, ale i sociální dopad. Patří mezi ně zalesňování v Ugandě, zajištění čisté pitné vody v Eritrei a výstavba obří fotovoltaické elektrárny v Indii.
V budoucnu se podle vyjádření společnosti ještě více firma zaměříme na to, jak se emisím CO2 v dodavatelském řetězci dlouhodobě vyhnout úplně, případně je omezit nebo kompenzovat. Sortiment bude rovněž rozšiřovat o další klimaticky neutrální produkty, a tím umožní zákazníkům brát v jejich každodenním životě ohled i na klima a ekologickou rovnováhu. Aby zákazníky Lidl podpořil v odpovědném konzumním chování, bude tyto výrobky označovat přímo na obalech, ale i v letáku.
Klimaticky neutrální produkty jsou dalším kamínkem do mozaiky udržitelných produktů Lidl. Doplňují tak řadu certifikovaných produktů Bio a Fairtrade, výrobků, u kterých byl redukován cukr a sůl, veganských produktů nebo regionálních potravin.