Mall Pay hlásí výrazně vyšší platební morálku Čechů než loni

Mall Pay hlásí výrazně vyšší platební morálku Čechů než loni
Fotografie: Mall
  • Loňské Vánoce byly z pohledu využití odložené platby rekordní
  • Mall Pay umožnil zdarma desítkám tisíc domácností zaplatit za vánoční nákupy až v polovině ledna
  • Jak se nyní ukazuje, domácnosti letos dobře odhadly svoje možnosti a i přes výrazně vyšší meziroční útratu dokázaly uhradit závazky včas
  • Necelý měsíc po uplynutí data splatnosti, kdy dobíhají poslední upomínky, zbývá uhradit jen desítky nákupů

Přes Mall Pay se v loňském roce uskutečnilo v předvánočním období asi 30 tisíc plateb v celkové hodnotě kolem 40 milionů korun, přičemž skoro 40 % klientů využívajících ověřené účty si zdarma odložilo splatnost až do 20. ledna. Jen prostřednictvím Mall Pay se přitom o letošních Vánocích utratilo o 25 % více než loni, odložená platba byla více využívaná také při nákupu služeb a zboží denní potřeby, jako jsou například potraviny.

Zatímco v loňském roce musel fintech Mall Pay v den splatnosti odložených vánočních nákupů upozornit celou desetinu uživatelů, letos to bylo o dvě pětiny méně. Do první upomínky svůj závazek splatila naprostá většina z nich a počet klientů, kterým musela být nakonec zaslána, meziročně klesl o 68 % na nízké jednotky procent. Měsíc po splatnosti – tedy nyní v polovině února po doběhu všech tří upomínek – pak zůstaly nesplacené pouhé desítky nákupů.

Za minimálním počtem nesplacených odložených plateb – a to v době, kdy se s ohledem na koronavirovou situaci skloňuje zhoršující se ekonomická situace domácností – stojí podle Adama Kolesy skvěle nastavené kontrolní mechanismy Mall Pay. Ty zajišťují, že platební metodu mohou využívat jen zákazníci, kteří dokáží své závazky hradit včas. Měsíčně takto služba odmítne zhruba třetinu uchazečů, kteří by se mohli dostat zbytečně do problémů.

Pomohlo také zavedení účtů s pokročilým ověřením přes banku žadatele. Zároveň se jasně ukazuje, že odložená platba je více využívaná pro své pohodlí a benefity než jako alternativa spotřebitelské půjčky. „Nejsme služba, která by vydělávala na nezaplacených platbách, naopak. Je v našem nejlepším zájmu, abychom odložení platby umožnili pouze těm, kteří hospodaří zodpovědně a mají své osobní finance plně pod kontrolou,“ zmiňuje Adam Kolesa, CEO Mall Pay. „I proto jsou nesplacené vánoční nákupy především dílem těch, kterým se podařilo náš systém kontroly cíleně obelstít. Nikoli lidí ve špatné finanční kondici.

Mall Pay si dlouhodobě zakládá na propracovaném a férovém systému upozornění na blížící se termín platby za uskutečněné nákupy. Kombinací celé řady komunikačních kanálů může garantovat, že se informace ke klientovi dostane ještě před samotným zasláním zpoplatněné upomínky. S klienty, kteří nemohou z jakéhokoliv důvodu zaplatit nebo upomínky ignorují, pracuje Mall Pay individuálně.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze