Celkem Mall Pay zprostředkoval asi 130 tisíc plateb, tedy o 100% více než loni. Řádově se jejich hodnota pohybovala ve stovkách milionů korun. Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je více než 60 tisíc. Průměrná výše nákupu s Mall Pay se pohybovala kolem 1 200 korun, přičemž i letos byly nejaktivnějšími uživatelkami matky s malými dětmi. Oproti loňskému roku výrazně stoupl počet nákupů zboží denní potřeby včetně potravin nebo využívání odložené platby u online služeb.
Za nárůstem transakcí stojí především raketový start nových skipovacích účtů, které Mall Pay představil v říjnu. Účty s vlastní skipovací platební kartou – tedy Plus a Komplet – aktivovala více než tisícovka nových klientů. I díky tomu, že s kartami je možné platit jak online, tak v kamenných obchodech, uskuteční uživatel s kartou průměrně pětkrát více transakcí než s pomocí běžného skipovací tlačítka.
„Zájem o skipovací karty se zatím blíží našim optimistickým odhadům. Karty jsme v průběhu posledních měsíců distribuovali v podstatě do celé republiky a naprostá většina z nich začala být okamžitě využívána. Zajímavé je také zjištění, že v kategorii účtů s ověřením volí celá polovina uživatelů Mall Pay právě variantu s kartou,“ uvádí Adam Kolesa, CEO Mall Pay.
Dařilo se také spolupráci s partnery, tedy e-shopy, kde je Mall Pay integrován přímo do platební brány a lze jej využít i bez skipovací karty. Těch má Mall Pay momentálně zhruba 160 – tedy pětkrát více než před rokem. Kromě kompletní implementace do všech e-shopů skupiny Mall Group, jako je Mall.cz, Košík.cz, CZC.cz nebo Vivantis.cz, je možné pomocí skipovacího tlačítka nově platit také u dalších zvučných jmen, jako je například rozvozová služba Ugo.cz, e-trafika iKiosek.cz, e-shop eKolo.cz nebo Žufánkovic palírna Lepsinalada.cz. Souhrnný obrat všech partnerů, se kterými Mall Pay spolupracuje, se blíží 20 miliardám korun.
Mall Pay v roce plánuje celou řadu novinek a vylepšení. Ještě více by se měl zjednodušit onboarding při zřizování účtů, k fyzickým kartám přibudou i virtuální a zároveň se výrazně rozšíří nabídka letošním doplňkových služeb pro klienty. Představí i nové produkty – například investice propojené se skipovací kartou. Počet partnerských e-shopů by měl podle plánu přesáhnout tři stovky, u desítek partnerů je Mall Pay připraven zdarma aktivovat pojištění produktů nebo prodlouženou záruku, které představil na konci loňského roku. To vše by mělo projektu udržet aktuální tempo růstu.
„Už nyní máme line-up velmi silných e-commerce partnerů, kteří budou naši platební službu aktivovat ještě v prvním kvartálu. I to je jeden z důkazů, že jsme v loňském roce nejen obstáli, ale dokázali pro naši myšlenku strhnout celou řadu významných hráčů a zapojit je do celého nabízeného ekosystému. Naším cílem je být i nadále tou nejrelevantnější platební metodou, která reaguje na všechny výzvy dneška, a přinášet maximum jak pro naše partnery, tak jejich zákazníky,“ vysvětluje Kolesa. „I proto se letos budeme soustředit nejen na růst, ale také první zásadnější validaci naší produktové nabídky.“