Stačí pět vteřin. Přiložit kartu, mobil či hodinky. Zaplatit prodejci za časopis Nový Prostor jde nyní bezhotovostně. Díky spolupráci společnosti Mastercard a organizace Nový Prostor získalo sto prodejců možnost přijímat platby za časopis elektronicky, jejich zákazníci tak mohou platit tak, jak jsou zvyklí. Pilotní provoz ukázal, že díky nové možnosti platby kartou prodají lidé ve složité životní situaci až o dvacet procent více výtisků.
Konec zdlouhavého tahání drobných z kapsy nebo omluvného výrazu, protože u sebe hotovost prostě už velmi často nenosíme. Podporu lidí v sociální tísni mohou teď Češi zařídit elektronicky. V Praze a Brně lze zaplatit prodejcům časopisu Nový Prostor kartou, mobilem či hodinkami. 100 prodejců získalo bezkontaktní platební terminály díky spolupráci společnosti Mastercard a Nového Prostoru. Pomoc lidem ve složité situaci je proto o dost rychlejší a jednodušší.
„Doba se mění a v dnešní době už lidé preferují bezhotovostní platby, i když u sebe peníze mají. Ve větších městech je pak platba kartou, mobilem nebo hodinkami první volba. Prodejci Nového Prostoru mohou díky novým platebním terminálům prodávat časopisy úplně všem. Lidem, kteří pomáhat chtějí, tato možnost otevírá novou cestu, jak rychle a bezpečně přispět na dobrou věc,“ říká generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.
Prodejci Nového Prostoru díky nové možnosti placení prodají až o dvacet procent více časopisů, než tomu bylo v minulosti. Časopisy přitom často kupují bezhotovostně noví zákazníci, kteří se u prodejců předtím nezastavili. Vyplývá to z výsledků pilotního programu, který Mastercard spolu s Novým Prostorem realizoval v minulém roce.
„Ve městech, kde nejčastěji probíhá prodej, lidé u sebe prakticky nenosí hotovost. S kartou nebo mobilem mají chuť být víc štědří. Platba kartou také pomáhá lidem, kteří spěchají a chtějí pomoci rychle a jednoduše. K tomuto naladění přispěla do značné míry i proběhlá pandemie, ve které zákazníci získali k bezhotovostnímu placení ještě bližší vztah. Mám radost, že můžeme s projektem bezkontaktních terminálů pro naše prodejce pokračovat a těším se až se rozšíří i do dalších měst,“ říká ředitelka Nového Prostoru Dagmar Kocmánková.
Časopis Nový Prostor se nyní prodává za 60 korun, prodejci si ho od vydavatele kupují za 30 korun. Částku, kterou prodejci utrží prostřednictvím bezhotovostních plateb, dostávají vyplaceno v denních centrech NP, kde si je mohou vyzvednout při nákupu dalších časopisů. Časopis Nový Prostor vychází od konce roku 1999, nedávno vyšlo jeho jubilejní 600. číslo. Časopis je součástí sítě mezinárodních časopisů označovaných termínem streetpaper, jejichž distribuce probíhá prostřednictvím lidí v sociální tísni.