Inovativní startup ze San Francisca představil svou první generaci sprchy Nebia Spa Shower již v roce 2015 a od té doby majitelé uspořili již přes 385 milionů litrů vody. Tisíce vyexpedovaných kusů po celém světě a veliký mediální zájem autory projektu motivoval k vytvoření druhé generace sprchy Nebia, která pomocí inovativní technologie rozprostře proud vody do malých kapek a uspoří tak až 65 % vody.
Milovníci pořádné teplé sprchy se navíc nemusí nijak omezovat. Díky procesu nazvaném atomizace jim bude dopřán stejný zážitek pouze s tím rozdílem, že vyplýtvají mnohonásobně méně vody. Druhá generace efektivnost původního modelu posouvá zase o něco dál a inženýři se rovněž zaměřili na to, aby voda pokryla přibližně dvakrát větší část lidského těla. Stejně jako u prvního modelu bude i druhá generace nejprve k dostání na crowdfundingové platformě Kickstarter, kde je k prodeji již od včerejšího dne za cenu startující na 349 amerických dolarech, tedy přibližně 9 600 korunách i s daní. Cílem autorů je tentokrát uspořit 3,7 miliardy litrů vody.
Ze sprchy Nebia mohou mít uživatelé dobrý pocit hned dvojnásob: ušetří, ale hlavně napomáhají v boji proti globálnímu problému v podobě úbytku vody, který se má v budoucnu výrazně zhoršit. Výhodou sprchy má být rovněž jednoduchá instalace bez potřeby volat instalatéra. Zájemci si mohou zakoupit také novinkou v podobě stylové hliníkové poličky.
„Sprchy zůstaly během uplynulých sto let stejné. V dnešní době nejenže potřebujeme více efektivní řešení, ale také bychom si měli dopřát lepšího pocitu ze sprchování. Proto jsme se rozhodli posunout komfort sprchování a zároveň uživatelům pomoci uspořit tolik vody, kolik jen bude možné. Ukazuje se, že zastaralá domněnka, že více vody znamená lepší sprchu, nemusí být nutně pravdivá,“ uvádí CEO a spoluzakladatel společnosti, Philip Winter.