PlayStation 5 Pro zřejmě dorazí příští rok. Sony pracuje na vlastním DLSS

PlayStation 5 Pro zřejmě dorazí příští rok. Sony pracuje na vlastním DLSS
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, fZone.cz
  • V Sony podle všeho počítají s tím, že se brzy provalí informace o specifikacích PlayStationu 5 Pro
  • Hráči se mají dočkat působivého upscalingu i rychlejšího úložiště

Od představení videoherní konzole PlayStation 5 uběhly již více než tři roky, a tak logicky vyvstává otázka, kdy dorazí vylepšená verze s tradičním označením „Pro“. Svou troškou do mlýna nejrůznějších spekulací nyní přispěl i Jeff Grubb na svém YouTube kanálu (viz přiložené video), podle kterého jsou dosavadní úniky o příchodu PlayStationu 5 Pro založené na pravdivých informacích. Podle jeho slov tedy příchod může rovněž potvrdit, ačkoliv zatím podle něj nejsou finální specifikace zcela kompletní, neboť na konzoli Sony (vcelku pochopitelně) stále pracuje.

Navzdory tomu přinesl zajímavou informaci o jednom z významných vylepšení, kterým je implementace řešení podobného DLSS (obecně forma upscalingu, tedy zvyšování rozlišení) známého především z grafických karet společnosti NVIDIA, které umožní vytěžit z konzole vyšší rozlišení i vyšší snímkovací frekvenci. V Sony by podle všeho měli pracovat na speciálním hardwaru, který toto umožní. Někomu v tomto kontextu může vyvstat na mysli něco jako dvojnásobná hardwarová akcelerace ray-tracingu, podle Grubbera by se však mohlo jednat o něco mnohem působivějšího.


Z dalších dostupných informací víme (díky Tomu Hendersonovi) o tom, že v Sony počítají s tím, že se informace o specifikacích provalí ještě tento měsíc (prosinec 2023), neboť se mezi vývojáře začínají dostávat první devkity (speciálně upravené konzole určené právě pro vývoj/testování her). Videoherní konzole PlayStation 5 Pro s kódovým označením „Trinity“ by podle něj rovněž mohla podporovat vyšší snímkovací frekvenci u 4K obsahu a dokonce až 8K hraní.

Server ResetEra zase přichází s informací, že nový PlayStation 5 Pro by mohl nabídnout rychlejší úložiště a také vylepšený ray-tracing a upscaling, což je v souladu se zmínkou o DLSS.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze