Platební aplikace Qerko si navzdory těžkostem uplynulého roku udržela tempo růstu. Svůj QR kód se jí podařilo umístit do téměř šesti stovek nových podniků a stáhlo si ji přes osmdesát tisíc uživatelů. Rok 2021 tak Qerko zakončilo s celkovým počtem podniků blížícím se tisícovce a s více než sto sedmdesáti tisíci uživateli. Čtvrtina všech aktivních uživatelů si aplikaci oblíbila natolik, že jejím prostřednictvím platí pravidelně, a více než polovina využívá k platbám mobilní peněženky Apple Pay a Google Pay. Mimo zákaznickou a uživatelskou bázi ovšem aplikace rostla i počtem nových funkcí, spoluprací a vylepšení. Třeba implementací Google Pay, redesignem aplikace nebo možností zaplatit televizní obsah.
„Přepočteno na čas Qerko dohromady ušetřilo zákazníkům a obsluze téměř devadesát tisíc hodin. Úspora času ovšem není to jediné, čím můžeme přispět. Z našich dat vidíme, že díky Qerku mohou podniky dokonce i navýšit zisk a obsluha obdrží až o 44 % větší spropitné než v případě platby přes terminál. Zajímavostí potom je, že pětina plateb proběhne pouze skrze naskenování QR kódu nebo načtení NFC čipu pod ním pomocí takzvané miniaplikace. To znamená, že uživatel nemusí mít ve svém zařízení staženou kompletní aplikaci. Navíc s námi lidé šetří také přírodu. Jen za rok 2021 se nám tímto způsobem podařilo ušetřit až 51 kilometrů účtenkového papíru,“ říká CEO Qerka Lukáš Kovač.
Nové filtrování, nový design, nové možnosti
Vedle akvizic nových podniků a uživatelů zaměřilo loni Qerko pozornost také na vlastní produkt a připravilo řadu vylepšení a novinek. Mezi ně patří například digitální menu s obrázky produktů, možnost dát restauraci spropitné i pro objednávky s sebou a další optimalizace pro takeaway model gastronomie. Vedle toho přibyla i speciální filtrace podniků se zahrádkou pod funkcí Kam zajít. Zásadní novinkou bylo představení Instant app pro Android umožňující platit, aniž je nutné instalovat aplikaci, nebo implementace Google Pay a Mall Pay. Aplikaci mohou používat i uživatelé iOS se zrakovým omezením a Qerko je nyní kompletně optimalizované pro nevidomé na obou majoritních operačních systémech. Drobným podnikatelům potom přibyla možnost přijímat bezhotovostní platby díky spolupráci se systémem Berta.
„Jsme rádi, že stále větší počet lidí přichází na chuť technologiím, které jim opravdu usnadní život. Ovšem jak rosteme, cítíme také závazek vůči všem, kteří naši aplikaci využívají. Proto ji neustále vylepšujeme a ani v roce 2021 tomu nebylo jinak. Podařilo se nám navázat řadu strategických partnerství a přinést novinky, které Qerko otevřely ještě větší skupině lidí. Mimo to jsme také úspěšně uzavřeli proces získávání licence ČNB pro poskytovatele platebních služeb, což nám otevírá nové možnosti v rámci vylepšování produktu a posunu celé služby do budoucna,“ dodává Kovač.
Smažák a pivo
Data, kterými Qerko disponuje, nezahrnují pouze počet nových podniků a zákazníků. Lze z nich vyčíst také to, které položky lidé v restauracích platí nejčastěji. V tomto směru se opět potvrdila pověst Česka jako pivní velmoci. Nejvíckrát totiž lidé platili Qerkem právě pivo, i když v těsném závěsu se nacházela hlavní jídla všech druhů. Těm ovšem jednoznačně vévodil smažený sýr. Vedle jídla a piva se pak popularitě těšila káva, limonády nebo polévky.
„Může se zdát, že oblíbený smažák jednoduše ovládá stravovací návyky našich uživatelů. Osobně si však myslím, že jeho první pozice je do jisté míry způsobena také tím, že většina restaurací ho má na jídelníčku stále a stejně tak je častou položkou na denním menu. Myslím, že do budoucna spolu s rostoucí popularitou a šíří nabídky bezmasé stravy bude jeho převaha upadat,“ uzavírá Kovač.