Virgin Atlantic bude létat s Boeingem 787 z Londýna do New Yorku s nulovými emisemi

Virgin Atlantic bude létat s Boeingem 787 z Londýna do New Yorku s nulovými emisemi
Fotografie: unsplash.com
  • Letadlo by mělo začít létat už v příštím roce
  • Poháněné bude udržitelným palivem pro letectví
  • Vláda Spojeného království případné emise dorovná takzvanými „kredity biouhlů“

Britská společnost Virgin Atlantic chce od příštího roku na transatlantickém letu z Londýna do New Yorku využívat Boeing 787, který bude poháněn výhradně odpadními oleji a tuky. Palivo pro udržitelné letectví (SAF) je alternativou k fosilním palivům, které využívá například zemědělský odpad a oleje na vaření – tím snižují emise uhlíku průměrně o 80 %.

Letadlo by mělo začít létat již v příštím roce, společnost však zatím neuvedla kdy. Podle generální ředitelky Virgin Atlantic Shari Weiss bude tento průkopnický let obrovským krokem k rychlému používání SAF v celém leteckém průmyslu. Tento druh paliva není však v letectvím žádným nováčkem – existuje již od roku 2011 a během těchto let vzlétlo na 450 000 letadel, která byla alespoň z části tímto palivem poháněna. Globálnímu použití ale stále brání náklady spojené s výrobou.


Žádné emise skleníkových plynů


Vláda Spojeného království uvedla, že tento let nebude produkovat žádný uhlík, jelikož jakékoliv případné emise vyrovná takzvanými „kredity biouhlů“. Jedná se o pevný materiál s vysokým obsahem uhlíku, který se vyrábí z biomasy, používá se v zemědělství a snižuje emise skleníkových plynů.

Je to rozhodující a velmi přínosné pro letecký průmysl, protože není potřeba investovat do nové infrastruktury/nových letadel a je to skvělé i pro letiště, protože mohou využívat stejnou infrastrukturu skladování a doplňování paliva – z tohoto pohledu je SAF vynikající,“ řekl pro CNN Andreas Schafer. Letadlům tak stačí pouze malé úpravy, aby mohla být SAF poháněna. Na tomto plánovaném letu se kromě Boeingu podílel i výrobce motorů Rolls-Royce. Do letadla byly instalovány motory Trent 1000, které jsou podle Rolls-Royce na 100 % kompatibilní se SAF.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze