Společnost Boom Supersonic představila udržitelný motor Symphohy, který bude pohánět nadzvukové dopravní letadlo Overture. Společnost aktuálně vyrábí nejrychlejší dopravní letadlo na světě a nově navržený motor bude s tímto letadlem optimalizován. „Vývoj nadzvukového motoru speciálně pro Overture nabízí našim zákazníkům nejlepší nabídku hodnoty. Prostřednictvím programu Symphony můžeme našim zákazníkům poskytnout ekonomicky a ekologicky udržitelné nadzvukové letadlo,“ řekl Blake Scholl, zakladatel a generální ředitel společnosti Boom Supersonic.
Boom Supersonic bude na motoru spolupracovat s dalšími třemi společnostmi, které poskytnou poradenství v oblasti designu, aditivních technologií, konstrukce i budoucí údržby. Motor bude létat relativně tiše (v rámci nadzvukových letadel), navíc s nulovými emisemi. Letadlo by také mělo být schopné létat s výrazně nižšími náklady, což dle společnosti sníží náklady pro zákazníky o 10 %.
Symphony™ is the sustainable and cost-efficient engine for Overture. This Boom-led collaboration brings together FTT (@KratosDefense) for engine design, @GEAdditive for additive technology design consulting, and @StandardAero for maintenance. https://t.co/IQfw667LvF pic.twitter.com/KEwBXJlIzV
— Boom Supersonic (@boomaero) December 13, 2022
Pro návrh motoru vybral Boom Supersonic společnost Florida Turbine Technologies, která již dříve konstruovala nadzvukové motory. „Tým ve FTT má za sebou desítky let dlouhou historii vývoje inovativních, vysoce výkonných řešení pohonu. Jsme hrdí na to, že spolupracujeme s Boom a jejími partnery a těšíme se na vývoj prvního motoru na míru pro udržitelné a ekonomické nadzvukové lety,“ řekl Stacey Rock, prezident Florida Turbine Technologies.
Cestující si na let ještě několik let počkají
Motor Symphony bude středně obtokový turbodmychadlový motor se stejnou stavbou, jako jsou motory v současných moderních letadlech. Navíc však bude obsahovat nízkohlučnou výfukovou trysku a pasivně chlazenou vysokotlakou turbínu. Motor bude schopný vyvinout při vzletu tah necelých 16 tisíc kilogramů a poháněn bude ze 100 % udržitelným leteckým palivem. Výroba by měla být zahájena v roce 2024 a uvedení do provozu je naplánováno o dva rok později. První zákazníci by se v letadle měli proletět v roce 2027.