Boom Supersonic představil motor s nulovými emisemi pro nadzvukové letadlo

Boom Supersonic představil motor s nulovými emisemi pro nadzvukové letadlo
Fotografie: Boom Supersonic
  • Udržitelný motor bude pohánět nadzvukové dopravní letadlo
  • Společnost bude spolupracovat s dalšími třemi firmami ohledně designu, konstrukce i budoucí údržby

Společnost Boom Supersonic představila udržitelný motor Symphohy, který bude pohánět nadzvukové dopravní letadlo Overture. Společnost aktuálně vyrábí nejrychlejší dopravní letadlo na světě a nově navržený motor bude s tímto letadlem optimalizován. „Vývoj nadzvukového motoru speciálně pro Overture nabízí našim zákazníkům nejlepší nabídku hodnoty. Prostřednictvím programu Symphony můžeme našim zákazníkům poskytnout ekonomicky a ekologicky udržitelné nadzvukové letadlo,“ řekl Blake Scholl, zakladatel a generální ředitel společnosti Boom Supersonic.

Boom Supersonic bude na motoru spolupracovat s dalšími třemi společnostmi, které poskytnou poradenství v oblasti designu, aditivních technologií, konstrukce i budoucí údržby. Motor bude létat relativně tiše (v rámci nadzvukových letadel), navíc s nulovými emisemi. Letadlo by také mělo být schopné létat s výrazně nižšími náklady, což dle společnosti sníží náklady pro zákazníky o 10 %.


Pro návrh motoru vybral Boom Supersonic společnost Florida Turbine Technologies, která již dříve konstruovala nadzvukové motory. „Tým ve FTT má za sebou desítky let dlouhou historii vývoje inovativních, vysoce výkonných řešení pohonu. Jsme hrdí na to, že spolupracujeme s Boom a jejími partnery a těšíme se na vývoj prvního motoru na míru pro udržitelné a ekonomické nadzvukové lety,“ řekl Stacey Rock, prezident Florida Turbine Technologies.

Cestující si na let ještě několik let počkají

Motor Symphony bude středně obtokový turbodmychadlový motor se stejnou stavbou, jako jsou motory v současných moderních letadlech. Navíc však bude obsahovat nízkohlučnou výfukovou trysku a pasivně chlazenou vysokotlakou turbínu. Motor bude schopný vyvinout při vzletu tah necelých 16 tisíc kilogramů a poháněn bude ze 100 % udržitelným leteckým palivem. Výroba by měla být zahájena v roce 2024 a uvedení do provozu je naplánováno o dva rok později. První zákazníci by se v letadle měli proletět v roce 2027.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze