Jak se zachová robot, když mu chcete vypnout písničku, kterou si právě oblíbil?

Jak se zachová robot, když mu chcete vypnout písničku, kterou si právě oblíbil?
  • Robotovi se evidentně nechtělo změnit téma konverzace
  • CIMON k nahrazení lidského společníka musí ujít ještě hodně dlouhou cestu

CIMON, interaktivní asistent s podporou umělé inteligence, je výtvorem IBM ve spolupráci s Airbusem. Jeho primárním účelem je pomoci astronautům s různými úkoly, které je na vesmírné stanici ISS mohou čekat. Je tedy jakousi značně vylepšenou variantou chytrých asistentů, které známe z domácností, ovšem s tím rozdílem, že místo vyhledání receptu k upečení kuřete by měl poradit, jak opravit životně důležité přístroje na palubě stanice. Druhým úkolem CIMONa je pomoci obyvatelům ISS překonat samotu, se kterou se ve vesmíru potýkají, tedy být jim dobrým společníkem.

Podle společnost IBM má CIMON jazykové dovednosti zlatavého robota C-3PO ze Star Wars, který ovládal více než 6 milionů jazyků, konverzační schopnosti Marvina z knihy Stopařův průvodce po Galaxii, roztomilost animovaného robůtka Wall-E ze stejnojmenného animáku a technické know-how počítače HAL 9000 z filmu 2001: Vesmírná odysea (ovšem bez zlého alter ega).

Při testování na ISS ale došlo k pozoruhodné události. Zprvu bezproblémová interakce se zvrhla poté, co astronaut Alexander Gerst požádal o přehrání své oblíbené písničky a poté její přehrávání zastavil tím, že CIMONem zacloumal. Robotovi se ale evidentně nechtělo změnit téma. Když se ho astronaut pokusil přimět, aby o hudbě již nemluvil, robot ho defenzivně vyzval, aby na něj nebyl tak zlý. Ze záznamu je i v dalších pasážích patrné, že se má CIMON stále v čem zdokonalovat a k nahrazení lidského společníka musí ujít ještě hodně dlouhou cestu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze