Výkon herní konzole Xbox Series X je dechberoucí. Pod kapotou ukrývá 12 teraFLOPS

1
Výkon herní konzole Xbox Series X je dechberoucí. Pod kapotou ukrývá 12 teraFLOPS
Fotografie: microsoft.com
  • Grafický výkon Xbox Series X je oproti Xboxu One čtyřnásobný
  • SSD nabídne značně rychlejší načítání
  • Hry mají běžet až ve 120 snímcích za sekundu

Microsoft dnes na svých oficiálních stránkách xbox.com zveřejnil další specifikace chystané herní konzole Xbox Series X, která se má dostat na trh koncem letošního roku a konkurovat PlayStationu 5.

Procesor nové generace

Xbox Series X se stane nejvýkonnější konzolí od Microsoftu, kterou pohání procesory využívající nejnovější architektury Zen 2 a RDNA 2 AMD. Ty nabízí čtyřnásobek výkonu oproti Xboxu One a umožňují vývojářům pracovat s GPU o výkonu 12 TFLOPS, což je dvakrát více, než je k dispozici u Xbox One X a osmkrát více oproti původnímu Xboxu One.

Variabilní Rate Shading (VRS)

Speciální patent VRS umožňuje vývojářům efektivněji využívat plný výkon Xbox Series X. Díky technologii VRS je obraz rozdělen na čtverce/obdélníky, kterým je přiřazena různá priorita obrazových efektů. Výsledkem je úspora výkonu, respektive možnost jej využít u efektů, u nichž je to nejvíc potřeba, zatímco ostatní objekty na obrazovce, které nejsou tolik důležité, využívají méně výkonu. Výsledkem je stabilnější snímková frekvence a vyšší rozlišení, aniž by hráč pozoroval sníženou kvalitu obrazu.

Xbox Series X

Hardwarově akcelerovaný DirectX Raytracing

Hráči se mohou těšit na dynamičtější a realističtější prostředí poháněné hardwarově akcelerovaným DirectX Raytracingem. Díky tomu by mělo být osvětlení a odraz světla ve hrách mnohem realističtější.

SSD

S další generací SSD je vylepšen téměř každý aspekt hraní her. Herní světy jsou větší, dynamičtější a načítají se rychleji.

Rychlé obnovení spuštěných her

Nová funkce rychlého obnovení umožňuje téměř okamžitě pokračovat ve více hrách z pozastaveného stavu a vrátit se tak přesně na místo, kde jste od hry odešli, aniž byste museli vysedávat u nahrávacích obrazovek.

Dynamická latence vstupu (DLI)

Technologie DLI přinese sníženou latenci mezi hráčem a konzolí počínaje bezdrátovým ovladačem Xbox, který využívá širokopásmový protokol. S dynamickým vstupem latence (DLI) je okamžitě synchronizován vstup s tím, co je zobrazeno. Ovládání tak má být přesnější a citlivější.

HDMI 2.1

Microsoft spolupracoval s výrobci televizí, aby dosáhl co nejlepšího herního zážitku díky automatickému režimu nízké latence (ALLM) a variabilní obnovovací frekvenci (VRR). Podpora HDMI 2.1 a zmíněných technologií by měla zajistit značně vylepšený herní zážitek.

Podpora 120 FPS

S podporou až 120 snímků za sekundu umožňuje Xbox Series X vývojářům vylepšit herní zážitek u rychlých akčních her.

Čtyři generace her

Stávající hry na Xbox One, včetně zpětně kompatibilních her Xbox 360 a originálních her Xbox, mají na Xbox Series X vypadat lépe. Kompatibilní zůstává také herní příslušenství Xbox One.

Smart Delivery

Funkce Smart Delivery umožňuje zakoupit si hru a mít jistotu, že si ji zahrajete ve správné verzi, ať už hrajete na Xboxu One nebo Xbox Series X. Microsoft se zavázal používat Smart Delivery u všech exkluzivních titulů Xbox Game Studios, včetně Halo Infinite. Tato technologie je k dispozici všem vývojářům a vydavatelům a mohou se sami rozhodnout, zda ji budou používat pro tituly, které budou vydány nejprve na Xbox One a později na Xbox Series X.

Xbox Game Pass

Tato služba bude i do budoucna nabízet first-party hry od prvního dne.

Diskuze ke článku
Vladimír Putna
XBox Series X je mnohem výkonnější než PS5, protože Playstation 5 má pouze 10.3 Teraflops , zatím co XBox Series X má 12 Teraflops!!!!!!!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze