Microsoft dnes na svých oficiálních stránkách xbox.com zveřejnil další specifikace chystané herní konzole Xbox Series X, která se má dostat na trh koncem letošního roku a konkurovat PlayStationu 5.
Procesor nové generace
Xbox Series X se stane nejvýkonnější konzolí od Microsoftu, kterou pohání procesory využívající nejnovější architektury Zen 2 a RDNA 2 AMD. Ty nabízí čtyřnásobek výkonu oproti Xboxu One a umožňují vývojářům pracovat s GPU o výkonu 12 TFLOPS, což je dvakrát více, než je k dispozici u Xbox One X a osmkrát více oproti původnímu Xboxu One.
Variabilní Rate Shading (VRS)
Speciální patent VRS umožňuje vývojářům efektivněji využívat plný výkon Xbox Series X. Díky technologii VRS je obraz rozdělen na čtverce/obdélníky, kterým je přiřazena různá priorita obrazových efektů. Výsledkem je úspora výkonu, respektive možnost jej využít u efektů, u nichž je to nejvíc potřeba, zatímco ostatní objekty na obrazovce, které nejsou tolik důležité, využívají méně výkonu. Výsledkem je stabilnější snímková frekvence a vyšší rozlišení, aniž by hráč pozoroval sníženou kvalitu obrazu.
Hardwarově akcelerovaný DirectX Raytracing
Hráči se mohou těšit na dynamičtější a realističtější prostředí poháněné hardwarově akcelerovaným DirectX Raytracingem. Díky tomu by mělo být osvětlení a odraz světla ve hrách mnohem realističtější.
SSD
S další generací SSD je vylepšen téměř každý aspekt hraní her. Herní světy jsou větší, dynamičtější a načítají se rychleji.
Rychlé obnovení spuštěných her
Nová funkce rychlého obnovení umožňuje téměř okamžitě pokračovat ve více hrách z pozastaveného stavu a vrátit se tak přesně na místo, kde jste od hry odešli, aniž byste museli vysedávat u nahrávacích obrazovek.
Dynamická latence vstupu (DLI)
Technologie DLI přinese sníženou latenci mezi hráčem a konzolí počínaje bezdrátovým ovladačem Xbox, který využívá širokopásmový protokol. S dynamickým vstupem latence (DLI) je okamžitě synchronizován vstup s tím, co je zobrazeno. Ovládání tak má být přesnější a citlivější.
Power + speed + compatibility = Xbox Series X
— Xbox (@Xbox) February 24, 2020
12 teraflops and so much more. Discover what the next generation of gaming means to Xbox: https://t.co/WWFJ6YkHzT#PowerYourDreams pic.twitter.com/RDlWXwVF8f
HDMI 2.1
Microsoft spolupracoval s výrobci televizí, aby dosáhl co nejlepšího herního zážitku díky automatickému režimu nízké latence (ALLM) a variabilní obnovovací frekvenci (VRR). Podpora HDMI 2.1 a zmíněných technologií by měla zajistit značně vylepšený herní zážitek.
Podpora 120 FPS
S podporou až 120 snímků za sekundu umožňuje Xbox Series X vývojářům vylepšit herní zážitek u rychlých akčních her.
Čtyři generace her
Stávající hry na Xbox One, včetně zpětně kompatibilních her Xbox 360 a originálních her Xbox, mají na Xbox Series X vypadat lépe. Kompatibilní zůstává také herní příslušenství Xbox One.
Smart Delivery
Funkce Smart Delivery umožňuje zakoupit si hru a mít jistotu, že si ji zahrajete ve správné verzi, ať už hrajete na Xboxu One nebo Xbox Series X. Microsoft se zavázal používat Smart Delivery u všech exkluzivních titulů Xbox Game Studios, včetně Halo Infinite. Tato technologie je k dispozici všem vývojářům a vydavatelům a mohou se sami rozhodnout, zda ji budou používat pro tituly, které budou vydány nejprve na Xbox One a později na Xbox Series X.
Xbox Game Pass
Tato služba bude i do budoucna nabízet first-party hry od prvního dne.