Mimořádný zájem o lifestylové televizory QLED od Samsungu projevují diváci v České republice i na Slovensku. Aktuálně je každý dvacátý prodaný QLED televizor od tohoto výrobce jedním z lifestylových modelů. Česká republika je tak společně se Slovenskem pro Samsung jedním z pěti nejúspěšnějších trhů v Evropě z hlediska zájmu o lifestylové televize. Samsung v tuzemsku aktuálně nabízí tři modely těchto televizorů: The Frame, který se v klidovém režimu dokáže změnit v obraz, designový The Serif a otočný televizor The Sero.
Nejvíc láká televize, co se umí proměnit v obraz
Nejdéle se v Česku prodává The Frame – již od minulého roku. Není tedy divu, že je z trojice lifestylových modelů QLED televizorů od Samsungu nejprodávanější. „Prvních 100 televizorů The Frame jsme dokázali prodat za pouhých šest týdnů po uvedení na trh,“ říká Michal Forejt, ředitel divize spotřební elektroniky ve společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak. „Na první tisícovku prodaných kusů jsme se dostali již po 25 týdnech,“ dodává. Češi u modelu The Frame preferují především úhlopříčku 55", což není příliš překvapivé, protože jde obecně o nejprodávanější velikost televizoru v Česku. Doporučená maloobchodní cena u této velikosti televizoru je 39 990 Kč.
Češi si ale hodně oblíbili i televizory The Frame nejnižší velikosti 32", které Samsung uvedl na trh teprve letos na jaře a lze je pořídit za doporučenou maloobchodní cenu 14 990 Kč. „Během léta tvořila tato velikost televizorů The Frame dokonce 20 procent celkových prodejů tohoto lifestylového televizoru,“ prozradil Michal Forejt. Podle jeho slov se tak potvrzuje, že zákazníci hledají zajímavé technologie i v malých úhlopříčkách. The Frame o úhlopříčce 32" je zajímavý i v tom, že jej lze umístit na stěnu i ve vertikální pozici, tedy na výšku. Na rozdíl od stejných televizorů vyšších úhlopříček má The Frame o úhlopříčce 32" rozlišení Full HD, všechny ostatní mají obraz v rozlišení Ultra HD/4K.
Každý desátý majitel televizoru The Frame využívá členství v Art Store, jehož prostřednictvím mohou nakupovat a měnit umělecká díla.
Ke každému televizoru The Frame si mohou zákazníci dokoupit vyměnitelné rámečky ve čtyřech barevných variantách. Za první rok prodeje v České republice byl největší zájem o béžově zbarvené rámečky, které tvořily 40 procent poptávky. Každý desátý majitel televizoru The Frame využívá členství v Art Store, jehož prostřednictvím mohou nakupovat a měnit umělecká díla, která se jim zobrazují na obrazovce televizoru v režimu Ambient. „Předpokládáme, že tito diváci aktivně a pravidelně mění umělecká díla, které jejich Frame zobrazuje. Nyní jich prostřednictvím Art Store nabízíme na 1 400,“ upozorňuje Michal Forejt.
Od začátku prodejů lifestylových televizorů Samsung na českém trhu tvořil jejich podíl na celkovém prodeji všech QLED televizorů tohoto výrobce 3,3 procenta, ale neustále roste a v letošním třetím čtvrtletí dosáhl až téměř 5 procent. „Tato hodnota nás řadí mezi TOP 5 poboček Samsungu v Evropské unii,“ upozorňuje Michal Forejt. „Je vidět, že čeští zákazníci stoprocentně akceptovali nový koncept televizorů a stále více jej vyhledávají. Očekáváme tedy, že zájem o lifestylové TV nadále poroste, stejně jako jejich podíl na celkovém počtu prodaných QLED televizorů,“ dodává.