Coca-Cola, největší nápojářská společnost světa, zavádí neodnímatelné uzávěry v rámci celého svého portfolia nápojů v Česku a na Slovensku. Pod sloganem „Navždy spolu“ představuje svým zákazníkům novinku, která má zajistit, že je víčko pevně spojené se zbytkem obalu a bude se snáze recyklovat. V průběhu první poloviny roku dojde k úplné náhradě původních uzávěrů a vyrábět se budou pouze nápoje s novým typem neodnímatelného víčka.
Neodnímatelné uzávěry na lahvích usnadní udržet všechny částí nápojových obalů pohromadě i po jejich konzumaci. Díky tomu bude jejich sběr a následná recyklace výrazně jednodušší. Toto nové řešení zajišťuje, že když zákazníci společnosti Coca‑Cola recyklují lahve, nezůstane po nich žádný uzávěr, což pomáhá zlepšit sběr a recyklaci a snížit množství odpadu. U nového víčka je systém otevírání stejný jako u běžného uzávěru. Inovace spočívá v kroužku kolem hrdla láhve, ke kterému je připevněno poutko, které drží uzávěr připevněný k láhvi po odšroubování a zároveň umožňuje její hermetické uzavření.
Všechny plastové lahve Coca-Coly, včetně uzávěrů, jsou přitom již mnoho let 100% recyklovatelné, ale ne všechny se recyklují. Víčka od lahví se často vyhazují a končí ve směsném odpadu. „Náš nový funkční design zajistí, že uzávěr zůstává po otevření pevně spojený s lahví, čímž se snižuje možnost jeho vyhození a zároveň poskytuje našim zákazníkům zážitek, na který jsou zvyklí. Změna v podobě neodnímatelných víček se týká celého portfolia nápojů Coca-Cola v plastových lahví. Společnost Coca-Cola je tak první nápojářskou firmou v Česku a na Slovensku, která zavádí tuto novinku na kompletní portfolio nápojů,“ vysvětluje Martina Lovětínská, marketingová ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Nařízení Evropské unie v rámci jednorázových plastů ukládá povinné používání neodnímatelných víček od 3. července 2024. Coca-Cola tak předchází toto nařízení a již od poloviny roku, kdy nejpozději dojde k doprodání nápojů se starým typem uzávěrů, budou už v prodejní síti pouze nápoje v obalech s neodnímatelným víčkem.
Přechod na neodnímatelná víčka je dalším střípkem v mozaice ambiciózní environmentální strategie společnosti Coca-Cola s názvem World Without Waste. Její součástí je dosažení stoprocentní recyklovatelnosti svých nápojových obalů, což se na českém i evropském trhu společnosti Coca-Cola HBC již podařilo splnit. Do roku 2025 plánuje v zemích Evropské unie zvýšit poměr recyklovaného PETu ve svých lahvích až na 50 %. Do roku 2030 chce společnost vytřídit a zrecyklovat stejné množství nápojových obalů, jaké uvede na trh. Do roku 2040 plánuje mít Coca-Cola uhlíkově neutrální podnikání v celém svém hodnotovém řetězci.