Velké změny se netýkají pouze automobilové trhu, ale dost možné se zásadní novinky dočkáme i v letectví, i když nepůjde o nic, co bychom už neznali. Brzy by se do provozu mohl dostat nový nadzvukový letoun Boom XB-1 od společnosti Boom Supersonic. Společnost tvrdí, že už má 76 objednávek, a jedná s dalšími 20 dopravci.
Od dob, co se Concorde odebral do důchodu, se marně čeká na nástupce této legendy komerčního nadzvukového létaní. Podle všeho bychom se mohli dočkat nadzvukového letounu od společnosti Boom Supersonic. Její letoun pojme až 55 cestujících.
Firma by ráda do roku 2025 měla k dispozici plnohodnotné letadlo, které by atakovalo rychlost více jak 1 667 mil za hodinu, tedy více jak 2 682 kilometrů za hodinu. Cestu z Prahy do Sevilly, která po silnici měří okolo 2 700 kilometrů, byste tak zvládli za hodinu. Jiný příklad je trasa Londýn – New York za tři hodiny a 15 minut.
I tak zůstává spoustu otázek. Například v Americe je provoz nadzvukových dopravních letadel nezákonný. Společnosti jsou tak odkázány na mezinárodní lety. Problémem je i cena letenek, která se pohybuje ve výši desítek tisíc korun. Nevypadá to, že by to Boom Supersonic mělo změnit.
První nadzvukové dopravní letadlo Concorde vzlétlo poprvé v roce 1969. V červenci roku 2000 Concorde společnosti Air France havaroval ihned po startu a zemřelo 113 lidí. I tato nehoda vedla k rapidnímu snížení zájmu cestujících. V roce 2003 byl provoz definitivně ukončen.
Zdroj: businessinsider.com