Chytré reproduktory jsou v současnosti nejrychleji se rozvíjejícím segmentem spotřební elektroniky na světě. Dokazuje to i meziroční nárůst dodávek během 1. čtvrtletí roku 2018 o 210 %. Celkově se dodalo 9 miliónů chytrých reproduktorů. Vedoucí postavení se navíc poprvé povedlo získat Googlu, který dodal 3,2 miliónů kusů reproduktorů Google Home a Home Mini. Na druhý stupínek odsunul doposud neotřesitelný Amazon, kterému se podařilo dodat „pouze“ 2,5 miliónů kusů jeho reproduktoru Echo.

Největším odbytištěm je nadále trh v USA, kde se dodalo 4,1 miliónů kusů repráčků. To však znamená, že podíl USA poprvé klesl pod 50 %. Mohou za to dle očekávání vzrůstající dodávky do Asie. Především jde o čínský a jihokorejský trh. Zejména na prvně jmenovanému se však daří i dalším velkým hráčům, kam můžeme zařadit společnosti Alibaba a Xiaomi.

Zdroj: canalys.com