Google prodal za poslední měsíce roku 2017 více jak 6 milionů zařízení Home

Google prodal za poslední měsíce roku 2017 více jak 6 milionů zařízení Home
Fotografie: Google
  • Od 19. října do konce roku prodal Google každou sekundu více jak jeden chytrý reproduktor řady Home
  • To nám dává více jak 6 milionů prodaných kusů, do čehož se započítává původní Home i Home Mini a Home Max
  • I přes velké prodeje však podle všeho Google při nejmenším na nejlevnějším Home Mini prodělává

Konec roku máme už dva týdny za sebou, a tak se různé společnosti postupně začínají chlubit svými prodeji. Výjimkou není ani Google, který nám dal na obdiv prodeje svých chytrých reproduktorů řady Home. Podle všeho prodal Google od 19. října až do konce roku každou sekundu více než jeden reproduktor Home. To znamená, že se za tuto krátkou dobu prodalo přinejmenším něco málo přes 6 milionů kusů.

Google Home

Jak se prodej rozdělil mezi jednotlivé modely Home, Home Mini a Home Max ovšem Google neprozradil. Je ale pravděpodobné, že hlavním tahounem byl nový Home Mini, který byl téměř celé svátky ve slevě za v přepočtu zhruba 700 korun s daní. Na druhé straně velký Home Max se dostal do prodeje až v polovině prosince, a navíc je nejdražším zařízením z rodiny s cenovkou kolem 10 tisíc korun. Vzhledem k vysoké ceně a krátké době na trhu utržil tedy nepochybně ten nejmenší podíl.

I přes slušné prodeje je ovšem Google na svých reproduktorech asi moc nevydělává. Podle posledních zpráv totiž při nejmenším na každém kusu Google Mini společnost prodělává. Jen samotné cena všech součástí zařízení má stát zhruba 540 korun. Zejména během slevového období tak Google na Home Mini vůbec nevydělal, jelikož se do této částky samozřejmě nezapočítávají náklady na vývoj zařízení, podporu, reklamu, dopravu a podobně.

Google Home Mini

Google ovšem zatím s velkými výdělky ani nepočítá. Hraje totiž dlouhodobou hru, kdy je nyní hlavním účelem, rozšířit svá zařízení a svého Google Asistenta do co možná nejvíce domácností a seznámit uživatele s těmito službami. Svátky tedy byly pro Google v tomto ohledu opravdu veleúspěšné, jelikož si díky slevám koupila zařízení spousta lidí, kteří se tak vrhli naplno do nového ekosystému s Google Asistentem v čele, který je nyní podle Googlu dostupný již na 400 milionech zařízení. Koneckonců jsme si mohli všimnout, jak moc Googlu na propagaci Asistenta záleží i v Las Vegas na veletrhu CES, kde na něj upozorňoval na každém rohu.

Navíc není v této situaci ani sám. Konkurenční mini reproduktor Amazon Echo Dot s virtuální asistentkou Alexou byl totiž rovněž o svátcích dostupný za stejnou cenu jako Google Home Mini. Amazon sice nikdy nesděluje přesná prodejní čísla, ale prý se prodeje zařízení řady Echo pohybovaly v desítkách milionů. I Amazon ovšem podle odhadů zatím na prodejích spíše prodělává a stejně jako Google sází na budoucnost.

Zdroj: blog.google, theverge.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze