Google jako firma se snaží při svém podnikání o co nejmenší dopad na životní prostředí. Pracuje na přechodu na obnovitelné zdroje elektřiny a podniká i další kroky. V poslední řadě oznámil skupinu nových funkcí napříč svými službami, které dopomohou s bojem proti klimatickým změnám – každý uživatel dostane možnost začít sám u sebe.
Vyhledávání a YouTube
První změna se chystá u samotného vyhledávání. Internet je zaplaven spoustou polopravd a dezinformací na toto téma a Google se rozhodl proti nim aktivně zakročit. Zejména se to týká jeho platformy YouTube, kde je 20 % videí věnujících se tématu klimatických změn vyloženě lživých, jak tvrdí nezávislá analýza. Při vyhledávání nejrůznějších produktů pak bude více zdůrazněna role jejich vlivu na uhlíkovou stopu (například spotřeba energie) a bude mít také větší váhu ve vyhledávání.
Mapy a navigace
Ještě letos v USA a příští rok v Evropě dostanou uživatelé map novou navigační alternativu: vedle nejrychlejší nebo nejkratší trasy se uživatelům ukáže také ta, při níž spálí nejméně paliva. U krátkých vzdáleností pak bude bude přednostně nabízena trasa pro pěší nebo cyklisty.
Cestování
Při hledání leteckých spojení nově uvidíte, jak velké množství oxidu uhličitého váš let vyprodukuje a jaký je váš podíl vzhledem k počtu míst. Zjistíte, jak moc toto množství ovlivňuje i volba třídy – v těch vyšších zabíráte více místa, takže je podíl emisí na hlavu vyšší než u levných letů. Rozdíly mohou podle Googlu dělat až 63 %.
Nest
Američtí uživatelé termostatů Nest dostanou již brzy novou aktualizaci, která umožní nastavit vytápění nebo chlazení mnohem ekologičtějším způsobem. Půjde zejména o doporučení časů mimo energetickou špičku, kdy je pro vykrytí potřeby nutné spalovat fosilní paliva. Nest naopak upozorní, kdy je přebytek energie z obnovitelných zdrojů.