Koncern Hyundai implementuje první 3D přístrojový štít bez nutnosti nosit brýle

Koncern Hyundai implementuje první 3D přístrojový štít bez nutnosti nosit brýle
Fotografie: continental.com
  • Jako první bude 3D displejem vybaven vůz Genesis GV80 z koncernu Hyundai Motor Company
  • Technologie 3D zobrazení je založena na vnitřní kameře společnosti Continental, která snímá, jakým směrem se řidič dívá

Společnost Continental uvádí na trh svůj velkosériově vyráběný autostereoskopický displej určený pro pokročilé trojrozměrné zobrazení. Prvním vozem, který bude touto technologií vybaven, se stává Genesis GV80 z koncernu HMC. Nový displej dokáže s pomocí moderní technologie 3D projekce zobrazovat tradiční ukazatele v prostorovém uspořádání a k tomu promítat různé objekty, například varování či symboly související s jízdou. Řidič přitom nepotřebuje žádné speciální brýle. Displej používá tzv. paralaxní bariéru: šikmé lamely rozdělí obraz na proužky, které díky tomu vytvoří dva mírně odsazené obrazy očima vnímané jako trojrozměrný objekt.

Pro správné zobrazení má zásadní význam vnitřní kamera Continental, která sleduje, kam se řidič právě dívá a jaká je přesná pozice jeho hlavy. Podle toho upravuje obraz takovým způsobem, aby bylo trojrozměrné vnímání co nejlepší. Zařízení současně obsahuje detekci pozornosti, aby včas odhalilo, že se řidič dívá na 3D displej příliš dlouho, což může znamenat rozptýlení pozornosti nebo únavu při dlouhém řízení. Trojrozměrné zobrazení přístrojového panelu od společnosti Continental se zaměřuje především na to, aby řidič nebyl přetížen množstvím informací od pokročilých jízdních asistentů, konvenčních ukazatelů, komunikačních služeb nebo aplikací palubního infotainmentu.

Díky našemu velkosériově vyráběnému autostereoskopickému 3D displeji posouváme interakci mezi strojem a člověkem na zcela novou úroveň. Tvoříme tím základy pro intuitivní zobrazování údajů v interiérech datově propojených automobilů budoucnosti,“ říká dr. Frank Rabe, vedoucí obchodní jednotky Human Machine Interface ve společnosti Continental. „Abychom zajistili, že nové přínosy bezpečnosti a pohodlí neuškodí přehlednosti palubní elektroniky, spojili jsme několik displejů na palubní desce do našeho centrálního ovládacího systému Cross Domain Hub,“ vysvětluje dr. Frank Rabe.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze