LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton

Tajemství nejúspěšnějších společností
LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton
Fotografie: Unsplash
  • Koncern se specializuje na 6 rozdílných průmyslů a působí v 80 zemích
  • Má více než 150 tisíc zaměstnanců
  • Jde o nejhodnotnější evropský konglomerát, který má kapitalizaci přes 400 miliard dolarů
  • Zakládajícími členy jsou společnosti Louis Vuitton, Moët a Hennessy

Pod pojmem luxus si každý představí něco jiného. Určitě mi ale dáte za pravdu, když napíšu, že francouzský koncern LVMH je jeho ztělesněním. LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton vlastní 75 ikonických obchodních značek a má více než 150 tisíc zaměstnanců. Vznikl v roce 1987 a za tu dobu se dopracoval na post světového lídra v oblasti luxusu. Pokud vás zajímá, co za jeho úspěchem stojí, čtěte dál.

Šperky

Co a kdo stojí za koncernem LVMH?

Christian Dior, Fendi, Celine, Marc Jacobs, Fenty Beauty, Benefit Cosmetics, Tiffany & Co nebo Sephora. Je mi jasné, že jste minimálně o některých značkách slyšeli. Možná jste ale nevěděli, že jsou součástí jednoho velkého sdružení obchodních společností, o kterém se v dnešním díle budeme bavit.

LVMH se zabývá módou, kosmetikou, parfémy, šperky, hodinkami i alkoholem. Jeho příběh začíná fúzí společností Louis Vuitton, Moët a Hennessy v roce 1987. V průběhu let koncern odkoupil další firmy, a tak má dnes 5 003 otevřených obchodů s luxusním zbožím po celém světě. Jeho úspěšný obchodní model se od počátků soustředí na dlouhodobou vizi, kreativitu a originalitu jednotlivých společností. Síla sdružení údajně spočívá v kreativních zaměstnancích, kteří pracují v šesti rozdílných průmyslech. Celé impérium, sídlící v Paříži, má pod kontrolou bohatý francouzský podnikatel Bernard Arnault.

Zakládající značky

Louis Vuitton

Pařížská značka byla založena návrhářem Louisem Vuittonem v roce 1854. Za nejznámější a nejikoničtější produkty můžeme považovat kabelky a kufry mnoha velikostí, tvarů i vzorů. Monogramová kožená látka, ze které jsou většinou tvořeny, je poznávacím znakem, který i nezasvěcené oko nemůže přehlédnout. Sortiment Louise Vuitton ale nekončí u kabelek. Společnost vyrábí také šperky, oblečení, boty nebo třeba parfémy.

Louis Vuitton

Moët & Chandon

Francouzský výrobce šumivých vín a sektů je nejznámějším producentem šampaňských na světě. Jeho příběh začíná v roce 1743, když si Claudie Moët založil vlastní společnost. Se 1 190 hektary úrodné půdy má Moët & Chandon největší vinice v oblasti Champagne.

Moët

Hennessy

Hennessy je francouzská společnost produkující koňaky, kterou v roce 1765 založil Richard Hennessy. Celosvětová produkce tohoto kvalitního alkoholu začala na konci 18. století, když se distribuce rozšířila do USA. Na začátku 19. století pak společnost pokračovala do Austrálie, jihovýchodní Asie a později své produkty dodávala i na trh Jižní Ameriky, Japonska a Číny.

Hennessy
Hennessy

Jiné známé značky

LVMH je v současné době nejhodnotnějším evropským konglomerátem, který má kapitalizaci přes 400 miliard dolarů. Skupina vznikla díky spojení třech silných brandů, u těch ale samozřejmě nezůstala. Hned v roce 1988 se k LVMH připojila módní značka Givenchy, v roce 1993 poté značky Berlutti a Kenzo. Do světa kosmetiky se konglomerát dostal díky akvizici Guerlainu v roce 1994. O dva roky později přibyly další dvě významné značky – Celiné a Loewe – díky kterým si LVMH vydobyl významnou pozici hlavně v oblasti kožených výrobků. V roce 1997 přišel na řadu Marc Jacobs a a velmi dobře známý kosmetický obchod Sephora. V současnosti má pod sebou skupina 75 značek z šesti různých odvětví.

Vína a špičkové destiláty

  • Dom Pérignon
  • Ruinart
  • Krug
  • Cape Mentelle
  • Newton Vineyard
  • Clos19
Newton Vineyard
Newton Vineyard

Móda a kožené zboží

  • Fendi
  • Celine
  • Givenchy
  • Christian Dior
  • Kenzo
  • Berluti
Christian Dior
Christian Dior

Parfémy a kosmetika

  • Guerlain
  • Parfums Christian Dior
  • Benefit Cosmetics
  • Make Up For Ever
  • Fresh
  • Acqua di Parma
Fresh
Fresh

Hodinky a šperky

  • Chaumet
  • Tiffany & Co
  • Bulgari
  • Zenith
  • Hublot
  • TAG Heuer
Tiffany & Co
Tiffany & Co

Obchody

  • Sephora
  • Le Bon Marché Rive Gauche
  • La Grande Epicerie de Paris
  • Starboard Cruise Services
  • DFS
Sephora
Sephora

Média

  • Les Echos
  • Le Parisien
  • Investir
Les Echos
Les Echos

Bernard Arnault, šéf konglomerátu LVMH

Konglomerát LVMH vznikl dříve, než do něj Arnault vstoupil. Nutno ale podotknout, že až akvizice Christiana Diora v roce 1985 položila základ dnešnímu impériu. Díky této značce získal Arnault nejen podstatnou část svého bohatství, ale i dominanci v LVMH. V listopadu roku 2019 také koupil jedno z nejznámějších amerických klenotnictví – Tifanny & Co za 16,2 miliard dolarů. Podle všeho jde o vůbec největší akvizici luxusní značky v historii.

Bernard Arnault

To, že Bernard Arnault miluje umění, není žádným tajemstvím. V roce 2014 například věnoval 135 milionů dolarů na stavbu muzea Nadace Louise Vuittona. Mimo toho se zavázal, že daruje přes 220 milionů dolarů na opravu katedrály Notre-Dame v Paříži.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze