Britský startup VividQ tvrdí, že vytvořil vůbec první hologramy s „rozlišením sítnice“, obvykle označované jako retina. Tento milník podle společnosti znamená, že holografie nyní může odpovídat rozlišení a reálným signálům pro zaostření, které očekává lidské oko. Výsledkem má být přirozenější zážitek ze sledování než kdykoli předtím, uvedla společnost. Následně plánuje nasadit tuto technologii v náhlavních soupravách VR příští generace.
Při vytváření hologramů společnost využívá světelné vlny k vykreslování objektů ve 3D prostoru. Tato technika odráží způsob, jakým vidíme objekty, protože odrážejí světlo do našich očí. V holografii software nastavuje světelné dráhy. VividQ promítá počítačem vytvořené obrazy prostřednictvím vysoce výkonného zobrazovacího hardwaru 4K. 3D holografické objekty lze proto umístit do libovolné vzdálenosti v rámci ohniskové vzdálenosti člověka. Uživatelé pak mohou přirozeně měnit zaostření mezi objekty.
VividQ očekává, že dopad se projeví především v aplikacích pro VR a smíšenou realitu, zejména v hrách. V tiskové zprávě společnost uvedla, že hologramy nabídnou uživatelům bezkonkurenční úroveň pohlcení a realismu. Ve virtuální realitě by si uživatelé mohli hologramy přizpůsobit svému zraku bez potřeby nákladného vybavení. Mohli by také dynamicky přepínat zaostření a měnit vzdálenosti digitálních objektů, což by omezilo vedlejší účinky, jako je nevolnost, únava očí a bolesti hlavy.