NASA bude zkoumat data o neidentifikovatelných létajících objektech

• Bylo vybráno celkem 16 odborníků, kteří budou sbírat data devět měsíců
  • Nabíraná data pomohou k objasnění neidentifikovatelných objektů pozorovaných na obloze
  • Studie bude zkoumat pouze veřejná data a po ukončení bude zveřejněna

NASA vybrala celkem 16 osob, které budou součástí nezávislého studijního týmu zabývajícího se neidentifikovatelnými létajícími objekty (UAP). Nejedná se tak jen o nejznámější studování UFO, ale i o jiné objekty, které nelze identifikovat jako letadla, případně jako nám známé přírodní vědy po dobu devíti měsíců. Studie se zaměří pouze na data, která nejsou nijak utajovaná a po ukončení bude zveřejněna.

Zkoumání neznámého ve vesmíru a atmosféře je srdcem toho, kdo jsme v NASA. Porozumění údajům, která máme o neidentifikovaných létajících objektech, je zásadní pro to, abychom mohli vyvodit vědecké závěry o tom, co se děje na naší obloze. Data jsou jazykem vědců a činí nevysvětlitelné, vysvětlitelným,“ řekl Thomas Zurbuchen, přidružený správce NASA. Neidentifikovatelné letecké jevy jsou důležité pro národní i leteckou bezpečnost a NASA uvedla, že právě jedním z jejích cílů je zajistit bezpečnost letadel.

V případě, že jsou pozorovány jakékoliv neidentifikovatelné objekty na obloze, je potřeba získat co nejvíce dat, která se poté mohou ověřit a případně objasnit, a to je právě cílem této studie. Za organizování studie bude zodpovědný Daniel Evans, který pracuje v NASA jako zástupce přidruženého administrátora pro výzkum. „NASA spojila některé z předních světových vědců, praktiků v oblasti dat a umělé inteligence, odborníků na leteckou bezpečnost, a to vše se zvláštním posláním, které nám řekne, jak aplikovat plné zaměření vědy a dat na UAP,“ řekl Evans.

Pro zřízení tohoto týmu se NASA rozhodla už letos v červnu na základě doposud malého počtu pozorování UAP, což ztěžovalo vyvozování vědeckých závěrů. „Máme přístup k široké škále pozorování Země z vesmíru – a to je mízou vědeckého bádání. Máme nástroje a tým, který nám pomůže zlepšit porozumění neznámému,“ řekl Thomas Zurbuchen. Kromě pozorování mimozemských objektů se NASA také zaměřuje na hledání života i mimo naši planetu – aktuálně nejvíce na Marsu a na Europě.