NASA zřídila tým pro studii neidentifikovatelných vzdušných jevů

• Tým vědců začne na podzim přibližně devět měsíců dlouhou studii
  • Bude pozorovat objekty, které na obloze nelze identifikovat jako letadla nebo přírodní jevy
  • Vědci shromáždí data od vlády, neziskových organizací i civilistů

NASA pověřila tým vědců, kteří budou od začátku podzimu zkoumat neidentifikovatelné vzdušné jevy (UAP). Jedná se o pozorování objektů na obloze, které nelze identifikovat jako letadla nebo nám známé přírodní jevy. V současnosti není pozorování UAP věnována větší pozornost a NASA předpokládá, že nasbíraná data posunou chápání UAP kupředu.

Neidentifikovatelné jevy na obloze jsou zajímavé jak pro národní bezpečnost, tak pro bezpečnost letectví. NASA v prohlášení uvedla, že neexistuje žádný důkaz o tom, že by UAP byly mimozemského původu. „NASA věří, že nástroje vědeckého objevování jsou mocné, a to platí i zde. Máme přístup k široké škále pozorování Země z vesmíru, a to je zdrojem síly vědeckého bádání. Máme nástroje a tým, kteří nám mohou pomoci zlepšit porozumění neznámému. To je samotná definice toho, co je věda. To je to, co děláme,“ řekl Thomas Zurbuchen, přidružený administrátor pro vědu v ústředí NASA ve Washingtonu.

Studijní tým povede astrofyzik Daniel Spergel, který je prezidentem Simons Foundation v New Yorku a dříve pracoval jako předseda katedry astrofyziky na univerzitě Princeton. „Vzhledem k nedostatku pozorování je naším prvním úkolem jednoduše shromáždit co nejrobustnější soubor dat, jaký můžeme,“ řekl Spergel. Dále uvedl, že budou shromažďovat data od vlády, neziskových organizací, ale i od civilistů pro lepší analýzu. Studie by měla trvat přibližně devět měsíců a za organizaci bude odpovědný pracovník NASA Daniel Evans.

NASA již nyní provádí program, který se zaměřuje na evoluci a šíření života mimo Zemi. Tento program se však zejména zabývá vodou na Marsu a u měsíců Europy a Titanu, kde se vědci domnívají, že by se mohl v oceánech nacházet mikroorganismus. Pro objevení života mimo naši planetu agentura také využívá Hubbleův teleskop a již brzy také Webbův.