Nová aplikace, kterou je možné stáhnout v Google Play nebo AppStore, umožňuje kontrolovat a spravovat veškeré provedené nákupy a jednotlivě nebo hromadně platit za zboží pomocí celé řady platebních metod včetně bankovních tlačítek. Zabezpečení je kromě PIN kódu možné řešit také biometrickou kontrolou – tedy otiskem prstu nebo skenem obličeje. Push notifikace pak doplňují další kanály, pomocí kterých je zákazník informován, když se blíží termín splatnosti zakoupeného zboží.
MALL Pay cíleně přichází s mobilní aplikací před vánoční sezonou. Dle odhadů by přes něj mohlo být do konce roku uhrazeno zboží v hodnotě několika desítek milionů korun, přičemž vánoční sezona by měla tvořit asi 60 % této sumy. Přístupy do uživatelských účtů MALL Pay přes mobilní zařízení navíc setrvale rostou a za poslední půlrok se začaly přibližovat ke 2/3 všech návštěv. Z průzkumů MALL Pay vyplývá, že pro stále větší množství zákazníků je platba přes mobilní zařízení komfortnější než v případě běžného webového prohlížeče.
Proces totiž urychlují především možnosti ověření identity, které moderní smartphony přináší.

MALL Pay by měl během vánoční sezony přinést tisícovky nových zákazníků. Odložená platba je totiž díky výhodě pro zákazníka i e-shop v současnosti nejrychleji rostoucí platební metodou. Roste především na úkor dobírky, kterou dokáže účinně nahrazovat. Zákazníkům umožňuje zdarma posunout placení na později (až o 14 dní), tedy až poté, co zboží převezmou, rozbalí a vyzkouší. V případě, kdy se rozhodnou vrátit ho v zákonné lhůtě nebo ho reklamovat, nemusí za něj platit a následně čekat na vrácení platby e-shopem. Pro samotné e-shopy pak představuje velkou výhodu oddělení platby od zbytku nákupního procesu a rychlejší získání peněz za nakoupené zboží.