Nejdelší let světa se rozhodla začít poskytovat australská letecká společnost Qantas, která v rámci projektu Sunrise bude od roku 2025 létat ze Sydney do New Yorku a Londýna. První zkušební let aerolinky provedly v roce 2019, kdy kromě palubního personálu letělo jen několik desítek cestujících tvořených převážně ze zaměstnanců. V letadle nebude chybět první třída, kde si bude možné lehnout, ta však bude pouze pro šest cestujících. Jak však budou vypadat sedadla v ekonomické třídě, která pojmou 140 cestujících? To společnost Qantas zatím přesně neuvedla.
Jak uvádí CNN, společnost plánuje v letadle „pohodovou zónu“, která by měla být v prostoru jedné z kuchyní. Cestující by tak měli možnost se protáhnout či chvilku postát. Kromě toho bude na výběr velké množství filmů a seriálů, stejně jako jídla a pití.
New ultra-long-haul flights between Sydney and New York and London will break aviation barriers. But what will passengers in the cheaper seats have to endure? https://t.co/FTg5LOwWGi
— CNN (@CNN) June 21, 2022
Qantas pro tyto lety objednal 12 Airbusů A350-1000, které jsou pro ekonomickou třídu jednou z nejpohodlnějších variant. Nejdůležitější však je šířka a styl sedadla. Předpokládá se, že pro tyto lety vybere Qantas nejlepší sedadla, která budou pohodlná, s opěrkou hlavy i opěrkou na nohy pod sedadlem. Sama společnost uvedla, že sedadla v ekonomické třídě budou mít mezi sebou rozteč 84 centimetrů, což je o 2,5 centimetru více než sedadla v Dreamlineru z roku 2016. Co se týče šíře sedadel, ta zatím není jasná. Záleží na tom, zda si společnost vybere do jedné řady 9 míst, nebo 10. 10 sedadel je však určeno spíše pro nízkonákladové lety a šířka sedadla by v tomto případě byla 43 cm. Při zvolení devíti sedadel by mělo jedno šířku necelých 46 cm. Ačkoliv se rozdíl zdá být malý, při takto dlouhém letu se počítá každý centimetr.