Samsung neopanuje pouze segment chytrých telefonů, ale bezpečně již 14. rokem vládne také v oblasti TV. S touto informací přišla agentura IHS Markit, kterou citoval flatpanelshd.com. Samsung se na veškerou konkurenci může z prvního místa dívat od roku 2006, kdy sesadil Sony. V uplynulém roce 2019 si Samsung uzmul 19,8% podíl na trhu z pohledu počtu prodaných kusů. Již zde je nutné zpozornět, neboť tržní podíl Samsung každým rokem nepatrně klesá. Ještě v roce 2015 totiž byl 21%, o rok dříve více než 22%.
Důvodem pozvolného poklesu u Samsungu jsou jednoznačně čínští výrobci. Ačkoliv se to může zdát těžko uvěřitelné, hned tři výrobci z TOP 5 pochází z Číny. Na třetí příčce je patrně ten nejvíce ambiciózní: TCL. Jeho podíl činí 9,2 % a pokud si myslíte, že těží zejména z popularity na domácím trhu, pletete se. Dle IHS Markit se totiž TCL v prvním čtvrtletí roku 2019 stalo nejprodávanější značkou televizí na severoamerickém trhu, kdy tak došlo prozatím k dočasnému sesazení Samsungu. O televizích TCL slyšíme v posledním roce také na českém trhu, kde se značka prezentuje velmi agresivní cenovou politikou.
V žebříčku jsme přeskočili na druhém místě LG s 12,2% podílem na trhu. Je velmi pravděpodobné, že tuto lichotivou pozici LG před čínskými dravci dlouhodobě neudrží. Za třetím TCL totiž číhá HiSense s téměř 8% podílem a především pak na páté pozici Xiaomi s 5,8% podílem. Právě o Xiaomi zřejmě ještě hodně uslyšíme a bude zajímavé sledovat, zda se na trhu se systémem Android TV prosadí lépe TCL, nebo Xiaomi.