Možná jste zaznamenali, že se Google se svým Project Stream pustil do vod streamování her. Obdobně je na tom i Microsoft, který chce hráčům nabídnout kvalitativně stejný herní zážitek z Xboxu One i na malých zařízeních, jako jsou smartphony nebo tablety. Podle redmondského giganta by totiž měl být hráč středem vesmíru a všechny herní služby by mu měly být neustále k dispozici, ať už se nachází kdekoliv.
Má-li úroveň hraní dosáhnout stejného komfortu, jako u konzolových videoher, bude potřeba se vypořádat s nejrůznějšími problémy, jako je například prodleva mezi serverem, který provádí výpočetní operace na jednom konci, a hráčem, který má omezené internetové připojení a hardware. Streamovací služba xCloud by měla všechny tyto problémy odbourat za pomoci cloudové technologie Azure. Právě tu považuje společnost za jednu ze svých klíčových výhod. Výpočetní cloudová centra Azure se nachází v 54 různých regionech ve 140 zemích. V praxi to vypadá tak, že inženýři z Microsoftu jednoduše rozebrali stávající konzole Xbox One a poskládali z nich takzvaný blade server, který nabídne dostatek výkonu pro streamování i těch nejnáročnějších her.
Microsoft podle svých slov již službu Project xCloud začal testovat na mobilních telefonech a tabletech. K těm se připojí buď Bluetooth Xbox One ovladače, nebo lze k ovládání využít tlačítek na samotném displeji zařízení. Spojení mezi cloudovým centrem a hráči zatím probíhalo primárně skrze 4G sítě, ale testovány byly rovněž i brzy dostupné sítě 5G. Pokud jste ortodoxními fanoušky konzolového hraní a hrání AAA titulů na malém displeji smartphonu nebo tabletu vám přijde jako barbarství, nemusíte se ničeho obávat. Podle Microsoftu bude mít konzole stále své uplatnění a zůstane tím nejlepším místem ke hraní i nadále.
ak by ste si radi prečítali aj iné informácie o spoločnosti Microsoft a jej konzolách, odporúčam túto stránku - https://www.gameroom.sk/xbox-two-2-porazi-playstation-5