Škoda Auto urychluje prostřednictvím nového strategického programu AccelerateIT svou digitální transformaci a s důvěrou sází přitom na společnost Microsoft. Zaměstnanci v IT, ale i v dalších útvarech automobilky, budou vyškoleni a certifikováni společností Microsoft pro práci s cloudovou platformou Microsoft Azure, s daty nebo umělou inteligencí. Kurzy již byly zahájeny a první zaměstnanci je absolvovali ve formě on-line školení. Škoda Auto kromě toho využije podporu od společnosti Microsoft prostřednictvím speciálních nástrojů a bezplatnou podporu specialistů na architekturu cloudové platformy Azure, data a umělou inteligenci.
Škoda Auto patří k hlavním pilířům české ekonomiky. Celosvětově zaměstnává 42 000 lidí. S více než 100 aplikacemi na bázi platformy Microsoft Azure je Škoda Auto v rámci koncernu Volkswagen jejím významným uživatelem a má s ní dlouholeté zkušenosti. „Spolupráce se společností Microsoft je důležitým a prospěšným krokem pro digitální transformaci Škoda Auto. Digitalizace a využívání umělé inteligence jsou součástí naší Strategie 2025 a předpokladem pro náš další rozvoj od tradičního výrobce automobilů v Simply Clever společnost pro nejlepší řešení mobility,“ uvedl Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT.
Umělá inteligence založená na cloudové technologii se již například používá pro výpočet optimálního zaplnění nákladních kontejnerů v hlavním závodě v Mladé Boleslavi v reálném čase. Platforma Microsoft Azure tím přispívá k úspoře nákladů spojených s logistikou a snižuje emise CO2. Každé toto rozhodnutí provedené pomocí AI zohledňuje mimořádně velké množství parametrů, které vyžadují velmi vysoký výkon počítačů. I ty nejmenší nepřesnosti by mohly vést k logistickým problémům. Proto se minimální požadovaná tolerance chyb dosahuje nejlépe prostřednictvím umělé inteligence. Také konfigurátor vozů Škoda již běží na bázi platformy Azure. Protože konfigurátor používají zákazníci z celého světa, slouží pro něj IT centra společnosti Microsoft v Evropě, Asii, Jižní Americe a Austrálii.
Klaus Blüm, vedoucí IT ve Škoda Auto, vysvětluje: „Společnost Škoda Auto se transformuje z tradiční automobilky v poskytovatele komplexních a inovativních služeb mobility, které vycházejí ze zpracování dat a v rostoucí míře z používání umělé inteligence, kterou aplikujeme ke zlepšování interních procesů v odborných útvarech, v oblasti vozu k autonomnímu řízení a samozřejmě také pro nové on-line služby příjemné pro zákazníky. Aby bylo možno tuto transformaci urychlit, zahájila Škoda Auto provoz strategického programu AccelerateIT, který má být posílen spoluprací se společností Microsoft.“
AccelerateIT přitom sleduje několik důležitých cílů: Microsoft Azure bude zaprvé sloužit jako základ pro procesy a obchodní modely, které vychází ze zpracování dat a umělé inteligence. Digitální služby zákazníkům vyvinuté na cloudové platformě mají přispět k tomu, aby se Škoda Auto odlišila od konkurence. Druhým tématem je další rozvoj kompetenčních center platformy Azure ve Škoda Auto, jakož i migrace a modernizace aplikací, což umožní trvalé a provázané IT služby bez prostojů na bázi bezpečného zpracování dat a v souladu s legislativními předpisy. Ve třetí oblasti činnosti půjde o vytvoření nového a motivujícího pracovního prostředí, aby byla společnost Škoda Auto vnímána jako nejlepší zaměstnavatel v oblasti IT ve střední a východní Evropě. Za čtvrté budou centrálně a standardizovaně poskytovány samoobslužné platformy, jako například Power BI (business intelligence) pro reportování managementu i chatbot technologie za účelem moderní podpory pro všechny oblasti společnosti.
„Automobilový průmysl bude v příštích několika letech čelit obrovské změně. Škoda Auto na to reaguje už v rané fázi a významně investuje do digitalizace a softwaru. Klíčovými oblastmi strategie digitalizace společnosti Škoda Auto je používání technologií založených na umělé inteligenci a důsledné využívání dat k optimalizaci interních procesů a podpoře nových služeb pro zákazníky. Rovněž vytváříme nové způsoby spolupráce: s naší společností Škoda Auto DigiLab jsme založili AI Hub, komunitu odborníků a partnerů na AI, abychom mohli projekty rychle rozvíjet,“ vysvětluje Andre Wehner, vedoucí rozvoje a digitalizace ve společnosti Škoda Auto.
Stefan André Raschke, ředitel pro automobilový průmysl, Microsoft Deutschland GmbH, dodává: „Škoda Auto již roky využívá Microsoft Azure pro cloudové zákaznické aplikace, které vyžadují vysoký stupeň škálovatelnosti a dostupnosti. Škoda Auto v současné době provozuje více než 100 aplikací na Microsoft Azure a je jedním z největších klientů této platformy v rámci koncernu Volkswagen. Nyní chce automobilka využít cloudová řešení a řešení umělé inteligence ještě komplexněji, aby podpořila digitální transformaci.“