Chytré brýle pro rozšířenou realitu HoloLens se nestaly masově rozšířeným produktem, ostatně už od začátku bylo plánem nasadit je pouze ve firmách, které je náležitě využijí. Vzhledem k jejich cenám ani není divu, a tak se objevují jen v high-end aplikacích ve vědě, v průzkumu vesmíru a samozřejmě také v armádě. Poslední zmiňovaný způsob využití však má silné kritiky uvnitř firmy, kde tak vzniká napětí, nehledě na zpoždění, které celá armádní zakázka nabrala.
Podle údajů businessinsider.com se za celou dobu mohlo prodat 40 až 60 tisíc brýlí. Vzhledem k jejich ceně to není zanedbatelná částka, ale horko těžko dokáže pokrýt astronomické částky, které si projekt za více než deset let vývoje vyžádal. Microsoft měl podle zdrojů z firmy zvolit strategii, kterou obvykle používá – do nějakého projektu sype peníze tak dlouho, dokud se mu nepodaří prosadit. Stejně to udělal například u vyhledávače Bing. Poslední ránu ale měl projektu zasadit příchod metaverse, respektive jeho vize, kde pro těžké a drahé brýle není místo.
K rozhodnutí mělo dojít někdy v posledním půlroce, tedy záhy po oficiálním oznámení Marka Zuckerberga, jak si představuje budoucnost světa. Microsoft ale rozhodně nechce zůstat stranou: další zdroje z firmy tvrdí, že navázal spojenectví ze Samsungem. O jejich společném produktu se však prozatím ví pouze tolik, že by to mohly být brýle s „nekonečným zorným polem“.