Televizor se dvěma displeji zadarmo? A v čem je háček?

Televizor se dvěma displeji zadarmo? A v čem je háček?
Fotografie: Telly
  • Společnost Telly nabízí televizor zdarma, musíte však sledovat reklamy na druhém displeji
  • Bohužel se to neobejde bez zásahů do soukromí kvůli cílení reklamy
  • Nabídka je prozatím omezená pouze na USA

Mohlo by se zdát, že trh s televizory je docela nuda, pokud nepočítáme experimenty jako Samsung The Frame nebo různé netradiční počiny. Vedle nich pak nevypadá výrobek Telly nijak zajímavě. Displej s úhlopříčkou 55" nabídne 4K rozlišení a je primárně určen k montáži na zeď. Pod jeho reproduktory je totiž další displej. Je úzký, protáhlý a jeho účel je jasný: zobrazovat reklamy.

Ptáte se, jaký má smysl sledovat reklamy na extra zobrazovači, když už je samotné vysílání plné nejrůznějších komerčních sdělení? Důvod je prostý: má to zaplatit samotné pořízení hlavního televizoru. Kromě zobrazování reklam umí nabídnout také různé widgety, včetně sportovních výsledků, zpravodajství, počasí a cen akcií. Reklamy by se mohly objevovat na pravé straně displeje Smart Display, jak ukazují propagační fotografie, ale mohly by se také vyskytnout ve formě sponzorovaného informačního kanálu na levé straně obrazovky.

Telly

Co se týče hlavního displeje, jde o 55" panel 4K HDR propojený se sekundárním displejem prostřednictvím firemního operačního systému TellyOS. Tomu prozatím chybí aplikace třetích stran, jako je Netflix. Proto se Telly dodává s bezplatným 4K Android TV donglem, který můžete použít ke sledování libovolné streamovací služby.

Až potud to zní dobře, že? Aby však byl takový obchodní model alespoň trochu životaschopný, musí inzerentům nabídnout cílenou reklamu, která je pro ně zajímavější. Proto se v uživatelských podmínkách uvádí, že zařízení „může shromažďovat informace o sledovaném audio a video obsahu, sledovaných kanálech a délce sledování spolu s informacemi o tom, jak s televizorem komunikujete“. To zahrnuje vaše vyhledávací dotazy, vybraná tlačítka a také „fyzickou přítomnost vás a dalších osob, které v daném okamžiku používají televizor“. Televizor je totiž vybaven rovněž mikrofonem a kamerou. Ta má sice fyzickou krytku, ale uvedené podmínky znějí tak, že bude muset být při sledování nejspíše otevřená.

Telly

V podstatě tak televizor používá stejný obchodní model jako Google, Facebook a řada dalších. Použití služby je zdánlivě zadarmo, ale platíte svými osobními údaji a preferencemi, které pak umožňují zacílit reklamu s až neuvěřitelnou přesností. Zatímco na internetu už nám něco takového nepřijde divné, u fyzického spotřebiče to zní poněkud strašidelně.

Telly

Pokud však už v hlavě řešíte dilema, kolik soukromí jste ochotni obětovat pro nový televizor, nemusíte se tím trápit. Prvních 500 tisíc kusů je určeno pouze pro zájemce z USA.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze