Přemýšleli jste někdy nad tím, jak na internetu vybrat brýle, které vám budou stoprocentně slušet, aniž byste si je museli nejprve vyzkoušet? U něžného pohlaví se zase může jednat o výběr správné odstínu rtěnky nebo make-upu. Kdo alespoň jedinkrát zabrousil do této sekce v drogerii, dobře ví, jak obrovské množství možností se nabízí.
Zakladatelé česko-slovenského projektu Virtooal.com s mezinárodním potenciálem se tento problém rozhodli vyřešit po svém. Díky chytrému pluginu získávají zákazníci e-shopů možnost si vyzkoušet produkty ve virtuálním světě. Stačí nahlédnout do virtuálního zrcadla a hned mají jasno. Navíc si e-shopy, které si plugin nainstalují, výrazně snižují množství vráceného zboží a dělají nákupy zábavnějšími, a tím budují lepší vztahy se svými zákazníky. V současnosti je Virtooal.com využíván zejména pro kosmetiku, brýle a šperky, do budoucna však půjde také o módu.
A jak to vlastně celé funguje? Technologii „magic mirror“ si lze představit jako virtuální zrcadlo, kde si zákazník vyfotí či nahraje fotografii svého obličeje nebo postavy. Následně se mu nabídne škála produktů, které si může přímo na sobě vyzkoušet. Vybrat přes internet správnou barvu rtěnky či vhodný tvar brýlí se tak stává jednodušším.
„Koncovému zákazníkovi zajišťuje Virtooal.com více zábavy při internetovém nakupování a šetří mu čas, který by strávil v kamenném obchodě zdlouhavým vybíráním a zkoušením. Jde o technologii, kterou zatím moc e-shopů nevyužívá, ale věříme, že se v brzké době bude vyvíjet podobně jako například chatboti a různé chatovací nástroje v e-shopech, které znal donedávna také jen málokdo, ale dnes je vidíme takřka všude,“ říká Vít Endler, spolumajitel a investor Virtooal.com.