Vodafone se spojuje s UPC a dělá další krok k budování gigabitové společnosti

Vodafone se spojuje s UPC a dělá další krok k budování gigabitové společnosti
  • Vodafone 1. srpnem startuje sloučení s UPC
  • Spojením vznikne společnost s 1,5 milionem domácností v dosahu sítě UPC a 3,9 miliony zákazníků Vodafonu

Rozložení sil na českém telekomunikačním trhu se dnešním dnem změní. Spojení dvou silných hráčů UPC a Vodafone prý přinese zákazníkům to nejlepší z mobilního a pevného připojení i televize. Změna má být přínosem jak pro spotřebitele, domácnosti, firmy a veřejnou správu, tak i pro úroveň soutěže na trhu. Vodafone se spojením s UPC Česká republika rozroste o 1,5 milionu domácností napojených na sítě nové generace UPC, poskytující více než 500 tisícům zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, 539 tisícům zákazníků kabelovou televizi a 200 tisícům uživatelů pevné telefonní linky.

Gigabitová společnost

Toto spojení posílí pozici Vodafonu nejen jako předního poskytovatele telekomunikací a zábavy, ale i jako strategického investora a významného zaměstnavatele v České republice“, říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic. A dále vysvětluje: „Kvalitní sítě nové generace jsou klíčovým předpokladem nejen českého ekonomického růstu. Tímto spojením chceme dál podporovat modernizaci ekonomiky, rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti v zemi.“

Spojením s UPC nabývá Vodafone vyspělou pevnou infrastrukturu, jejíž parametry naplňují cíle „Digitálního Česka“ a evropskou strategii „Digitální agenda pro Evropu“.

Jsem přesvědčený, že spojení Vodafonu a UPC představuje velký krok směrem ke gigabitové společnosti, budou z něj profitovat zákazníci napříč Českou republikou,“ uvádí Martin Miller, odcházející generální ředitel společnosti UPC Česká republika. A dodává: „Do nové společnosti přinášíme množství inovací a přístup k optickým sítím. Zároveň novou sloučenou společnost obohatíme o stovky zkušených odborníků, čímž přispějeme k tomu, aby se stala špičkou na trhu. Spojení dvou silných hráčů je začátkem nového společného příběhu.“

Vodafone bude také dále rozšiřovat kvalitní optickou síť, nezbytnou pro mobilní sítě 5G, jejichž spuštění se plánuje už v roce 2020. Síť 5G v reálném provozu už spustil koncem června v části Karlových Varů. Na základě memoranda s městem Karlovy Vary tato technologie ve městě zůstává i po skončení Mezinárodního filmového festivalu k využití pro partnery, kteří v síti mohou vyvíjet nové aplikace a digitální řešení.

Společně silnější a pod jednou značkou

Vznik silnější společnosti s sebou přinese i sjednocení obou značek pod společný název Vodafone, k tomuto sjednocení bude docházet postupně. Okamžik spojení ještě neznamená přímé změny pro zákazníky. Brzy však Vodafone nabídne konvergované balíčky kombinující mobilní služby, pevný internet a kabelovou televizi a zákazníci UPC budou moci využívat také prodejny Vodafonu.

Firemní klienti, kteří jsou zákazníky jak u UPC, tak Vodafonu, budou zpočátku řešit své služby od Vodafonu prostřednictvím obchodního zástupce Vodafonu a otázky týkající se služeb UPC u svých obchodníků UPC. Tento postup se brzy zjednoduší a Vodafone bude nabízet společné řešení pod jednou smlouvou a jedním obchodním zástupcem. Vodafone bude zákazníky o těchto změnách s předstihem informovat.

Zákazníci se tedy nyní nemusí o nic starat. Otázky ke službám Vodafonu budou nadále odpovídány na Lince péče o zákazníky *77, on-line v Centru péče, na sociálních sítích Vodafonu nebo v prodejnách Vodafonu. Všechny kontakty jsou uvedené na stránkách Vodafonu. Otázky ke službám UPC mohou klienti nadále směřovat na zákaznickou linku +420 241 005 100, na Facebook UPC, na Skype nebo on-line – všechny kontakty jsou na webových stránkách UPC.

Změny ve vedení Vodafonu

Procesem integrace obou firem je pověřeno nové vedení. Zatímco generálním ředitelem zůstává Petr Dvořák, na úrovni viceprezidentů se objevilo nové jméno. Nově zřízenou pozici viceprezidenta pro strategii a integraci bude od 1. srpna 2019 zastávat Petr Procházka, který působil více než deset let na pozici finančního ředitele ve společnosti UPC Česká republika. Procházka měl v UPC na starosti nejprve jen Českou republiku a následně od roku 2016 byl rovněž zodpovědný za finanční řízení a strategii slovenské pobočky UPC. V rámci této pozice se významně podílel na integraci české a slovenské pobočky UPC do jedné provozní jednotky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze