Český startup spolupracuje s Airbusem. Předvídá chyby pomocí zvukových senzorů

Český startup spolupracuje s Airbusem. Předvídá chyby pomocí zvukových senzorů
  • Spolu s dvanácti mezinárodními start-upy z oblasti letectví byl vybrán i ten z ČR
  • Airbus BizLab oznámil rekordní počet žádostí

Airbus BizLab, start-upová líheň globální společnosti Airbus, oznamuje další kapitolu svého úspěšného fungování. Počínaje říjnem 2017 se k němu v Hamburgu a Toulouse připojilo dvanáct start-upů, které budou spolupracovat a zdokonalovat své nápady pro letecký průmysl. Mezi ně patří i Neuron SW z České republiky, který předvídá chyby v prevenci poruch a snižuje dobu údržby díky zvukovým senzorům.

Letecký a kosmický průmysl byl jedním z hlavních oborů, o kterém jsme si mysleli, že bude vhodný pro naši technologii. Takže když jsme zjistili, že společnost Airbus BizLab nabízí spolupráci start-upům, okamžitě jsme po té příležitosti skočili,“ říká výkonný ředitel společnosti Pavel Konečný.

Byli jsme opravdu překvapeni obrovským množstvím uchazečů,“ vysvětluje vedoucí společnosti Airbus BizLab Bruno Gutierres a dodává: „Letos jsme obdrželi žádosti z celého světa a byli jsme v kontaktu s více než dvěma tisícovkami zájemců.“ Vybrané firmy pocházejí z devíti různých zemí – od Vietnamu po Nigérii – a pokrývají širokou škálu témat, od velkých dat k dronům a robotice. Rozmanitost této skupiny není náhodná: „Tentokrát jsme cíleně hledali firmy, které se přímo nezabývají leteckým průmyslem, ale mají nápady se skvělým potenciálem pro náš průmysl,“ poznamenal Gutierres.

Kromě začínajících partnerů z leteckého průmyslu tentokrát mohli kandidáti s humanitárním přístupem, jako Aerial Industries, poprvé žádat o podporu v rámci „Humanitární výzvy“ společnosti Airbus. Tento program, na kterém spolupracuje Airbus BizLab s nadací Airbus, hledá technologická řešení pro humanitární problémy. Andrea Debbanová, výkonná ředitelka nadace Airbus, dodala: „Jsme neustále překvapováni některými inovativními řešeními, která lidé v rámci sítě Červeného kříže a Červeného půlměsíce vyvíjejí v reakci na výzvy, jimž čelí ve svých vlastních komunitách.“

BizLab je nedílnou součástí inovační strategie společnosti Airbus. Slouží jako Petriho miska pro nové nápady v leteckém průmyslu. V programu začínají start-upy nejprve šestiměsíční akcelerační fázi se zaměřením na dovednosti jako obchodní modelování, technická proveditelnost a týmová kompetence. První fáze končí tzv. „Demo dnem“, kdy zakladatelé firem dostanou příležitost představit své nápady vedení společnosti Airbus, investorům a průmyslovým partnerům. Tímto způsobem mohou být mladé společnosti od začátku plně integrovány do globální společnosti.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze