COOP rozjíždí online prodej potravin dostupný i lidem z menších měst a vesnic

COOP rozjíždí online prodej potravin dostupný i lidem z menších měst a vesnic
Fotografie: skupina.coop
  • Lidem z Česka umožní nakoupit ve stejnojmenném e-shopu široký sortiment potravin a vyzvednout si je v jejich nejbližší prodejně
  • Do konce měsíce září bude do e-shopu zařazeno celkem 500 tuzemských obchodů ze sítě COOP
  • COOP také bude instalovat k vybraným prodejnám externí výdejní boxy s nepřetržitým provozem, které budou mít i vlastní chladící části pro čerstvé potraviny
  • Spuštění e-shopu je mimo jiné reakcí na omezení spojená s koronavirem

Největší tuzemská maloobchodní síť prodejen potravin COOP rozjíždí on-line prodej, který jako první v Česku přinese výhody pohodlného a bezpečného nakupování lidem i z menších měst a vesnic, jak se lze dočíst v tiskové zprávě. Nová služba pod názvem E-COOP na této adrese startuje v těchto dnech. Lidem z Česka umožní nakoupit ve stejnojmenném e-shopu široký sortiment potravin a vyzvednout si je v jejich nejbližší prodejně. Do konce měsíce září bude do e-shopu zařazeno celkem 500 tuzemských obchodů ze sítě COOP, zejména z jižní a východní Moravy, Vysočiny, středních, jižních, východních a západních Čech. „Z malé vesnické prodejny tak vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket,“ říká Pavel Březina, předseda představenstva Skupiny COOP. Další prodejny pak budou přibývat v následujících týdnech, a síť tak postupně získá celorepublikové pokrytí. Celkem má COOP síť 2 500 obchodů.

Z malé vesnické prodejny tak vytváří COOP pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket.

Jako první v ČR začne COOP rovněž instalovat k vybraným prodejnám externí výdejní boxy s nepřetržitým provozem, které budou mít i vlastní chladící části pro čerstvé potraviny. Boxy umožní lidem přijít si pro vybrané potraviny i mimo provozní dobu prodejen. Postupně COOP plánuje jejich rozšíření do dalších lokalit. Nová on-line služba je reakcí COOPu na současný trend rostoucí obliby nakupování přes internet, a to včetně základních potravin. „Lidem z menších míst jsme chtěli nabídnout plnohodnotný a bezpečný způsob nakupování, který dosud v regionech chyběl. V době s COVIDem jim odpadne zdlouhavé a nekomfortní dojíždění pro velké nákupy do větších míst,“ uvádí Pavel Březina. COOP zároveň chce prostřednictvím e-shopu podpořit ekonomiku svých menších prodejen.

E-shop nyní při svém startu nabízí několik desítek tisíc položek zboží, kromě potravin je to i drogerie, potřeby pro domácnost nebo potraviny pro domácí mazlíčky. Seznam se bude postupně rozšiřovat. COOP vytvořil jednoduché nákupní prostředí, aby se v něm mohlo orientovat co nejvíce lidí. „Zákazníci si při spuštění E-COOPu nejprve zvolí konkrétní prodejnu, kde si chtějí svůj nákup vyzvednout. Následně přejdou do vlastního e-shopu a vyberou si z nabídky potravin. Celý nákup mohou zaplatit buď on-line prostřednictvím platební karty, nebo až při vyzvednutí na prodejně. Speciální boxy pak budou mít vlastními platební terminály,“ popisuje Lukáš Němčík, šéf marketingu a rozvoje skupiny COOP. E-shop má kromě verze pro stolní počítače i verzi přizpůsobenou pro mobilní telefony a COOP zvažuje i tvorbu vlastní mobilní aplikace.

Online obchod E-COOP je příkladem úzké spolupráce mezi dodavateli a výrobci. Na provozu a vývoji platformy spolupracoval COOP s Plzeňským Prazdrojem, který je dlouholetým podporovatelem tradičních prodejců v regionech. „V on-line nakupování vidíme velkou budoucnost a chceme našim obchodním partnerům pomoci této příležitosti využít tak, abychom je podpořili nejenom v prodeji našich oblíbených značek, ale také v celkově lepším nákupním zážitku jejich zákazníků,“ uvádí Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.

Na projektu COOP spolupracoval kromě Plzeňského Prazdroje i s dalšími firmami. Společnost Mastercard se podílí na zavádění automatických výdejních boxů, dalšími partnery pak jsou ČSOB, český výrobce boxů 3iD a výrobce pokladního systému PVA Systems. „Podporu projektu vyjádřilo i Ministerstvo průmyslu a obchodu,“ doplňuje Lukáš Němčík.

Nouzový́ režim i další následná protikoronavirová omezení velmi výrazně urychlila přechod spotřebitelů k on-line nakupování. Ti začali v daleko větší míře na internetu pořizovat i zboží každodenní potřeby, jako jsou potraviny a drogerie. Těší nás, že se díky skupině COOP může společnost Mastercard podílet na projektu, který zavádí dostupnost této služby i v malých obcích a že komfort on-line nakupování potravin již nemusí být jen výsadou velkých měst,“ dodává Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze