Floridský startup vyvíjí dron bez vrtulí na iontový pohon

1
Floridský startup vyvíjí dron bez vrtulí na iontový pohon
Fotografie: Undefined Technologies
  • Undefined Technologies chce dron, který bude mít hlučnost pod 70 dB
  • Tento měsíc se podařilo dron udržet ve vzduchu přes čtyři minuty s hlučností 75 dB
  • Společnost chce sériově začít drony vyrábět v roce 2024

Startup Undefined Technologies se sídlem na Floridě představil nový tichý dron eVTOL. Dron dostal název Silent Ventus a využívá patentovanou technologii na iontový pohon, která je provozuschopná v pozemské gravitaci i v atmosféře. „Silent Ventus je názorným příkladem našeho záměru vytvořit udržitelné, progresivní a méně hlučné městské prostředí. Design nás přibližuje k našemu finálnímu produktu a umožňuje nám předvést dvojí použití naší technologie,“ řekl Tomas Pribanic, zakladatel a generální ředitel společnosti Undefined Technologies.

Dron Silent Ventus poprvé vzlétl v roce 2020, vydržel ve vzduchu 25 sekund a vydával hlučnost 90 dB. V září letošního roku se dron udržel ve vzduchu čtyři a půl minuty a hluk klesl na 75 dB. Cílem společnosti je dostat se pod 70 dB s letovou dobou 15 minut. Sériově by pak chtěla začít drony vyrábět v roce 2024.


Základním prvkem letadla je takzvaný iontový posilovač, který generuje iontový oblak, ten poskytuje vyšší úroveň tahu, a to až o 150 % ve srovnání se současnými technologiemi iontových trysek,uvedla společnost. Výhodou je, že dron má nulové emise, jelikož nevyužívá žádné palivo, ale inženýři mají před sebou ještě hodně práce, zejména co se týče vyřešení životnosti baterie a snížení hluku na minimum.

Související články
Diskuze ke článku
Ivo Skála
Ivo Skála
Nulové emise jsou dost diskutabilní. Je to klasický lifterr, který byl objeven v roce 1921. Sice nečoudí, ale mezi elektrodami dochází ke korónovému výboji, který je zdrojem korozivního a jedovatého ozónu a který je v přízemních výškách škodlivý. Zároveň elektrody na kterých je vysoké napětí, minimálně 25kv a zde podle vzdálenosti elektrod více, tvoří prakticky celý povrch dronu, budou náchylné ke zkratu, pokud se během letu změní vlhkost vzduchu, nebo přijde náhlý deštík.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze